fredag 21 juni 2013

Glad Midsommar

på er alla!
Har lyckats tappa en dag igen, men det hände väl inte alltför mycket denna dag heller.
Sov inte alls lika länge som på onsdagen denna torsdag.
Hamnade framför datorn som vanligt och försökte starta upp mig flera gånger, men jag lyckades väldigt dåligt med det.
Men en sak gjorde jag iallafall så att jag skulle slippa få skäll från gubben och det var att äta lunch. Jag är väldigt dålig på det och har alltid varit det. Och jag vet att jag mår bättre när jag äter.
Det har hänt att jag bara ätit frukost och sen popcorn och te innan jag har åkt till jobbet.
Min överfulla popcornsgryta
Jobbade mellan 14 och 21 och gjorde de vanliga sysslorna som man gör när man jobbar.
Stängde dörren efter mig strax efter 21 och ska inte öppna den igen förrän om cirka 3 veckor. Det betyder att jag har semester nu.
Gubben jobbade mellan 7 och 16 och även han har semester, men i 4 veckor.
Innan han åkte hem var han iväg och skaffade hundmat till labbarna för annars har de fått svälta i helgen.
Han hade också varit ute och ryckt lite brännässlor + dammsugit här hemma. Älva hjälpte gubben och dammsög även hon.
Det blev en väldigt sen kväll så sovmorgon var skönt, men mindre skönt var det att hankatten var kelsjuk sådär vid 7-tiden imorse och spann och kurra. Efter att ha varit upp på toa så lyckades jag somna om en stund till.
Vi har en seg dag idag och det händer inte alltför mycket.
Varmt är det även idag och både hundar och katter letar svala platser att ligga på.
Jag har varit en sväng till affärn och handlat det som vi missade och handla i veckan.
När jag kom hem hade gubben kokat färsk potatis till potatissalladen och den har han gjort i ordning nu. På spisen står nu färsk potatisen och kokar och till detta blir det kallskuren kassler och lite annat också.
Blir nog jordgubbar till efterrätt också.
Vi har inga direkta planer för semestern mer än att gubben ska lämna in bussen på service på måndag och ta lite prover på sig själv. Han ska också använda någon dag på vedbacken så det blir klart.
Själv tänker jag handarbeta så mycket jag orkar och göra klart sjalen jag håller på med, hitta hundtavlan som jag vill få färdig och brodera en massa till. Skulle också behöva sticka fler disktrasor.
Hoppas också på att vädret inte ska vara för varmt eller för kallt utan lagom.
Enda smolket i bägaren är att jag/vi har tidigt semester och att resten av sommaren och hösten kommer att bli väldigt lång. Har aldrig gillat och ha tidig semester, men nu är det som det är och det är bara att gilla läget.
HA EN FORTSATT TREVLIG MIDSOMMARAFTONSKVÄLL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar