lördag 1 juni 2013

Det var

en sådär skoldag igår för Älva så hon kom hem tidigare igen.
Allt lugnade ner sig och hon badade marsvin, broderade färdigt ett verk och började på ett annat helt själv medan jag var på jobbet.
Jag dammsög golven som jag skulle gjort i torsdags.
Hann sitta med sjalen och virka en stund och lyssna på ljudboken. Det värsta/bästa är att Älva också gillade boken och är nu långt före mig.
Gubben hade en slöardag, men jag vet att innerst inne är han stressad för han har inte hunnit göra det han ska, bl.a vedkapningen.
När jag kom hem efter jobbet vid 21.30 satt gubben och Älva ute på altanen, hon djupt inne i sitt broderi och ljudboken.
Jag tog fram virkningen och satte mig en stund jag också och sen var klockan redan 23.30.
Vaknade imorse först vid 5.30, men lyckades somna om till 7 åtminstone.
Gubben lyckades sova lite längre och Älva sover ännu.
Solen skiner även idag(än så länge). Dom har hotat med regn och åska.
Jag ska kliva in i duschen så att jag är klar att åka vid 11.30 för att tjänstgöra mellan 12 och 21.
Gubben har dragit iväg till stället där bönder och andra kan handla bra grejer för att köpa flugmedel av olika slag. Vi håller på att bli tokiga av alla flugor!
HA EN SKÖN LÖRDAG!!!
NJUT AV LEDIGHETEN NI SOM ÄR LEDIGA OCH NI ANDRA HA EN BRA DAG PÅ JOBBET!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar