måndag 27 maj 2013

Vart tar

tiden vägen?
Vart tar våren vägen?
Snart är majmånad slut och sommarmånaden börjar.
Det går för fort i mitt tycke!
Solen kom fram i fredagseftermiddag och det blev riktigt skönt ute.
Gubben "lyckades" köra sönder lastmaskinen han kör på jobbet så han kom hem lite tidigare än han hade tänkt, men det gjorde ingenting för då kom vi iväg lite tidigare.
Älva packade sin väska och så åkte vi iväg mot hennes bekanta via en affär i grannkommunen där hon handlade lite.
Efter lite fika och prat hos hennes bekanta åkte jag och gubben hemåt.
Denna gång hoppade vi över storhandlingen som vi gjort de senaste gångerna och åkte direkt hemåt.
Tog det lite lugnt innan sänggång.
Lördagmorgonen käkade vi frukost och sen drog vi mot det stora möbelvaruhuset och skulle bara ha "glödlampor". Kom naturligtvis hem med lite till. Ramar, en sophink, en blomma och 4 billiga plädar. De kostade bara 10 kronor styck.
Efter en liten fika gick vi in i en annan affär innan vi for vidare mot staden där vi storhandlar och gick in i matvaruaffären och handlade det mesta som förhoppningsvis räcker en månad.
När vi var klara där åkte vi hem och packade undan alla varor och la kycklingfiléerna vi köpte i marinad.
Tog det lite lugnt en stund innan vi började med maten.
Det blev potatisgratäng och grillade kycklingfiléer, jättegott!
Efter maten blev det filmtittning ute på altanen en stund(jag lyckades visst somna innan filmen var slut).
Det var bra väder även på lördagen.
Blev en ganska tidig söndagsmorgon också fast vi inte skulle göra något särskilt.
Gubbens yngre bror U kom och lånade bussen på förmiddagen. Han skulle ta med sig sönerna V och P och mina svärföräldrar upp till syster i huvudstaden.
Gubben hjälpte sin äldre bror L med att släppa ut lite djur i hagen på förmiddan och sen hade vi en lugn stund igen där jag rengjorde kaninburarna.
Alla 6 kaniner fick vara ute samtidigt i varsin ute hage under tiden.
För att de skulle kunna vara ute extra länge så satt vi ute och åt också.
Solen sken och det var riktigt varmt och skönt, men precis när det var dags att hjälpa gubbens bror L igen så kom regnet. Men det blev lite bättre ett tag igen.
Älva kom hem runt 18-tiden och hamnade framför TV-spelet.
Helt plötsligt ringde gubbens yngre bror U och talade om att bussen pajat efter vägen hem. De fick först ta bärgningsbil så de kom av stora vägen och sedan hyra en bil så de skulle ta sig hemåt.
Gubben och bror U drog tillbaka till samhället där bussen står och tänkte först dra hem den, men det var helt tomt på ström så det var ingen idé.
Och nu står bussen där och väntar på att verkstaden ska kolla vad det är för fel på den.
Det tråkiga är att vi skulle låna ut bussen denna vecka till bror U som skulle skjutsa sonen V och hans klasskamrater i den.
Och samtidigt kan vi ju vara glada att den gick sönder nu och inte medan de skulle ha den.
Gubben var förresten iväg och städade vårt städställe på kvällen innan de åkte iväg och lämna tillbaka lånebilen.
Mer regn fick vi också och jag tror det har regnat hela natten.
Idag har gubben varit på jobbet och Älva i skolan.
Jag har varit hemma och tvättat lite och sen har jag betalat våra räkningar.
När Älva slutat skolan skjutsade vi upp bekant J till stallet och själva åkte vi iväg till grannkommunen till en affär som säljer mycket till bönder och annat folk. Där handlade Älva mat till sina marsvin.
När gubben kom hem så stod maten nästan på bordet, men det kändes lite onödigt för han kom inte ut på vedbacken pga regn.
Har varit grått och kallt hela dan.
Hade tänkt få fram något handarbete, men det har jag inte lyckats med heller
Något broderat har det inte blivit gjort i helgen, men däremot har jag virkat på sjalen.
Och nu ska jag stänga av alla apparater och gå och sova för jag är trött.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar