lördag 11 maj 2013

Varför måste

jag vakna klockan 6 och inte kunna somna om när jag iallafall inte börjar förrän 12 idag och jobbar till 20.
Vet inte riktigt vad det har tagit åt mig för jag har svårt att ta sovmorgon nu ett tag.
Och inte har jag skrivit något här sen i tisdagskväll heller.
I onsdags hade vi 20-årsjubileum på jobbet och jag åkte med arbetskamrat KE in med smörgåstårtor från vår hemkommun.
Och en del anhöriga och gamla anställda kom och hälsade på oss och våra boenden.
När öppet hus var slut stannade jag och arbetskamrat KE kvar på jobbet ett tag till för vi hade personalfest på kvällen.
Trevligt även det.
Hemma var jag strax innan midnatt och då hade gubben hämtat Älva hos bekant J.
Gubben höll ställningarna i onsdags och Älva var i skolan.
Torsdag och röd dag och denna dag lyckades vi iallafall sova lite längre efter att ha varit uppe och släppt ut hundar vid 6.30.
En seg dag var det och Älva åkte ner till bekant J och då passade gubben och jag på att köpa blommor och plantera på gravarna.
Satt ute på altanen och broderade på tuppen ganska länge.
Torsdagens arbete
Älva sov över hos bekant J, men ringde hem vid 7.50 och ville komma hem. Tydligen hade hon inte sovit alls under natten, men sov desto längre på dan.
Skjutsade ner henne senare och då passade gubben och jag att köpa lite mer blommor som vi ska plantera här hemma.
Även denna dag var seg och gubben hade semester.
Satt ute även idag och broderade på altanen och blev nästan, nästan färdig.
Fredagens arbete
Älva har även i natt sovit över hos bekant J och hon har nog sovit i natt för hon har inte hört av sig än.
Det har varit ganska fina dagar, men i torsdags kom det en riktig regnskur med inslag av åska på kvällen. Också igår kom det lite regn på kvällen. Och idag så skiner solen och det blåser ganska mycket. Molnen börjar hopa sig också.
Märks att det är vår förresten: flugorna har kommit!
Nu ska jag borsta mina tänder och sen åka iväg och tjänstgöra i 8 timmar.
HA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar