tisdag 7 maj 2013

Tisdagförmiddag

har det hunnit bli.
Igår höll ju gubben ställningarna här hemma medan jag var på jobbet och Älva var en stund i skolan.
Jag jobbade först mellan 8 och 12 samt mellan 12 och 14 eftersom vi storstädade hela boendet inför 20-årsjubileumet som vi har i morgon.
Ni kan tänka er 12 kärringar som ska städa samtidigt.
Men effektiva det var vi! Och klart blev det.
Gubben och Älva var till lasarettet för lite koll av Älva när jag kom hem.
Tog det lugnt och gjorde inte så mycket innan de kom hem för jag var ganska trött.
Gubben gick ut på vedbacken och Älva försvann upp på rummet medan jag fick ett litet ryck och plockade bort våra påsksaker.
Fick faktiskt fart på några maskiner tvätt också så nu är alla dukar och gardiner som väntat på vårvärmen rentvättade och upphängda ute.
Gubben hade också tvättat lite samt oljat in våra utebord på förmiddan.
Mat blev äten och efter 20 gick jag och satte mig och lyssnade på ljudbok och broderade en stund.
Det var riktigt skönt ute sådär på kvällskvisten.
Nu är gubben på jobbet och där han sitter just nu har han inte så mycket att göra så han somnar nästan. Tur att han har ljudbok med sig.
Älva är i skolan och jag ska ta itu med tvätten som ligger i maskin och sen försöka göra lite till.
Solen skiner idag också och det är varmare idag än vad det var igår.
HA EN FORTSATT BRA TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar