onsdag 1 maj 2013

Nu är det

snart slut på 1:a maj också.
Igår var det gubbens tur att hålla ställningarna här hemma och jag jobbade.
Älva var i skolan en stund, men orkade tyvärr inte hela dagen.
Jag försökte göra lite nytta innan det var dags för mig att åka till jobbet och tjänstgöra mellan 15 och 20.
Gubben och Älva tog det lugnt här hemma under eftermiddagen och kvällen.
Hamnade framför datorn en stund när jag kom hem innan jag gick i säng.
Riktigt aprilväder var det igår med sol, regn, sol, regn, hagel om vartannat. Det blåste ganska mycket också, men det avtog så folk kunde elda sina brasor på kvällen.
Idag ringde min klocka 5.30 och när jag klev upp och tittade ut så var det frost på ett tak och jag fick skrapa  framrutan på min bil innan jag åkte mot jobbet.
Tjänstgjorde jag idag mellan 7 och 11.30.
När jag kom hem så blev jag sittande med en tekopp tillsammans med gubben ute i solen.
Gubbens yngre bror U kom upp med en gungstol och lånade ett tapetserarbord.
Gungstolen han kom upp med är gubbens farmors gamla gungstol som hon fick när hon eventuellt fyllde 50 år.
Jag fick åka iväg och handla lite till middagen vi skulle äta(tacos) och där blev jag stående och pratande med en granne en bra stund.
När jag kom hem var det bara att sätta sig vid dukat bord.
Skjutsade Älva till stallet där hon hjälpte bekant J med hästarna och sen hade bekant J kvällsfodring av alla stallets hästar.
Jag hamnade på altanen med dator, handarbete och ljudbok i solen.
Det har varit sol hela dagen, men tyvärr ingen riktigt värme när solen inte lyste. Och när den lyste var det riktigt varmt.
Blev klar med fiskarna
Nu är det dags för sängen igen och imorgon är det skola för Älva och jobb för gubben. Själv ska jag vara duktig och tvätta det som finns att tvätta samt ta reda på den torra tvätten som ligger och väntar på mig.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar