söndag 5 maj 2013

Jag dammsög

faktiskt på fredan innan jag åkte och hämtade Älva vid skolan. Torkade också köksgolvet.
Hämtade upp bekant J och vi for hem och Älva städade sitt rum innan de 2 for till stallet och hästarna.
Gubben kom hem från jobbet och vi käkade och sen gick han ut på vedbacken en stund.
Jag kom mig inte för att göra någonting utan satt bara och glodde på datorn.
Fick till slut fram ett broderi som jag ska försöka göra klart snabbt och inte lägga det så att det blir ett ufo.
Det var inte detta broderi jag egentligen ville göra just nu, men jag hittade inte det jag sökte. Och gör jag denna nu så blir den ju klar till nästa påsk.
Lördagsmorgonen lyckades jag faktiskt sova till strax före 9 och det kändes faktiskt riktigt bra. Men sen blev det en segdragen förmiddag där jag inte kom mig för att göra något.
Gubben var ut på vedbacken en stund.
Älva kom upp och satte sig vid datorn en kort stund och sen drog hon iväg till stallet för att mocka och pyssla med hästarna tillsammans med bekant J.
Gubben och jag passade på att åka ner och handla lite när vi skjutsade henne till stallet.
När vi kom hem gick gubben ut på vedbacken och jag la mig ute på altanen och somnade och sov riktigt bra i 2 timmar cirka, stannade kvar ytterligare 1 timme.
Älva käkade tillsammans med bekant J och hennes sambo så gubben åkte ner och köpte varsin pizza åt oss.
Nu sitter jag i tystnaden på jobbet och lyssnar till diverse ljud.
Jag har 1 måste kvar + klädvården som vi har varje natt och när det är gjort så är det bara att sitta och finnas till hands om det blir något.
Det var en solig, men blåsig dag så det var inte sådär jättevarmt ute.
HOPPAS NI SOVER GOTT!!!

P.S. Kommer att sova jättegott när jag kommer hem D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar