onsdag 22 maj 2013

I måndags

började jag bli lite orolig över att jag höll på att bli sjuk.
Jag tog ju en promenad när jag lämnat Älva vid skolan, sen åkte jag hem och tvättade + bäddade i nytt i sängen(brukar ta bort det gamla och glömma bort det tills det är dags att gå och lägga sig).
Maten stod nästan, nästan på bordet när gubben kom hem och jag diskade undan direkt efter maten(inte vanligt det heller).
Taxens mathink som vi har i köket var nästan tom och den fyllde jag också på så att jag skulle slippa bli irriterad när han skulle ha mat på tisdagmorgonen.
När jag gjort detta satte jag mig ute på altanen lyssnade på ljudboken och broderade.
Så långt kom jag då
Gubben var ute och klippte gräsmattan och Älva var ut en stund och hjälpte honom.
Tisdagen kom och den blev inte lika bra som måndagen.
Gubben for till jobbet och jag skjutsade Älva till skolan.
Det var ingen bra dag denna tisdag så jag fick först vara kvar i några timmar och lite senare fick jag hämta henne.
Ingen mat stod på bordet när gubben kom hem och jag lyckades somna en stund ute på altanen när jag lyssnade på ljudboken så det fick jag lyssna om senare.
Tvättade lite gjorde jag och eldade gjorde jag också, men inte blev disken diskad efter maten.
Hamnade ute på altanen med ljudbok och broderi.
Nu ska all svart färg vara broderad
Gubben gick ut på vedbacken och sågade några timmar och Älva spelade TV-spel.
Idag, onsdag, är det gubben som håller ställningarna och Älva hade ingen bra dag så hon blev hemma.
En tvättmaskin har blivit körd och en banankaka blivit bakad.
En gammal bild på banankaka
Gubben är ute på ett ärende och Älva har hamnat framför TV-spelet.
Jag ska ta mig i kragen och diska upp gårdagens disk och göra lite till innan jag far och tjänstgör mellan 15 och 20.
Det är grått och trist ute och regnet hänger i luften och det har regnat också.
Och det märks att det är vår/sommar nu för flugorna har kommit.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar