måndag 15 april 2013

Vart tog

helgen vägen?
Fredagkväll jobbade jag till 21 och sen kom jag hem och umgicks en stund med Älva innan klockan blev sängdags.
Lördagmorgon klev gubben upp lite tidigare än mig och åkte iväg och städade vårt städställe.
Tog det lugnt tills det var dags för mig att åka till jobbet och tjänstgöra mellan 12 och 21.
Medan jag slet så tog Älva och gubben det lugnt.
Blev en ganska tidig kväll för mig eftersom klockan ringde 5.30 på söndagsmorgonen.
Jobbade mellan 7 och 15 och jag hann göra en hel del där.
Gubben och Älva var ner en sväng till bekant J med sambo där gubben hjälpte sambon med bilen och Älva följde bekant J på en långpromenad med deras hundar.
När jag kom hem åkte de iväg och hämtade hem 2 familjemedlemmar till.
2 marsvin som Älva köpt alldeles själv.
Jag tog en promenad upp till G och hälsade på henne, E och bebis G. Och jag fick lite bebisgos.
Fick inte bara det utan en försenad julklapp och födelsedagspresent också.
De 2 söta fåglarna ska få plats i kryddhyllan tillsammans med de andra salt- och pepparströarna vi har.
Idag har det varit jobb för gubben och skola för Älva.
Själv har jag tvättat lite och tyvärr har det inte hänt mer än så idag.
När Älva slutat skolan så hämtade vi upp bekant J, åkte hem en sväng och sen till affären som säljer varor till bönder och andra. Där handlade Älva lite grejer till sina marsvin.
Skjutsade bekant J till stallet och hämtade kompis I som ville hälsa på marsvinen.
Maten till tjejerna stod jag för idag och gubben kom hem och räddade mig från att behöva steka laxen som han och jag skulle äta.
Gubben hade tänkt börja titta på traktorn som han ska såga veden med, men tyvärr var verkstaden upptagen idag så han kom in lika fort och blev som jag sittande framför datorn.
Jag har väntat på solen både igår och idag och inte har jag fått se den. Det har varit grått och trist och lite nederbörd, men till helgen kanske?
Nu är det hög tid för sängen och förhoppningsvis en riktigt god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar