fredag 19 april 2013

Ojsan, det

är visst fredagkväll!
Vad har hänt sen sist?
Tisdagen fortsatte med att tvättmaskinen fick arbeta lite till.
Efter skolan var Älva upp till stallet en stund med bekant J och jag var hemma och försökte göra någonting vettigt.
Mat blev det på bordet och inte var det jag som lagade den(gubben förstås) .
Sen blev det inte mycket mer gjort.
Onsdagmorgon och gubben höll ställningarna här hemma medan Älva var i skolan och jag på jobbet.
Började 8, men åkte redan 6.30 för jag samåkte med arbetskamrat KE som började 7. Blev lite annat arbete innan det var dags för det "riktiga" arbetet.
Mellan 12 och 15 hade vi personalkonferens och gjorde sommarschemat.
Vår Älva mådde inte så bra så gubben fick hämta henne från skolan på förmiddan.
Innan jag åkte hem så var jag förbi en blomsteraffär och köpte presentcheckar som vi skickade till min faster som fyllde 60 år igår(18 april). Kom ihåg det i sista stund och jag brukar ha koll på sånt så jag vet inte riktigt vad det är med mig.
Hem och i stort sätt vände för vi åkte på utvecklingssamtal i skolan för Älva och träffade hennes lärare. Det går framåt för henne och det känns bra.
Handlade lite och sen hämtade vi upp bekant J som var hos oss en stund och umgicks.
Något vettigt fick jag inte gjort denna dag för jag var för trött i huvudet av dagens aktiviteter.
Torsdagen började inte alls bra för Älva så hon fick bli hemma och vila och sova. Framåt eftermiddan kom hon igång och gubben och hon var till stallet en sväng på kvällen tillsammans med bekant J och sen var de och handlade lite mat i staden där vi brukar storhandla.
Själv fick jag en tvättmaskin körd på förmiddan och efter det var det bara att ställa sig i duschen och åka och jobba.
Började 12 för jag och arbetskamrat KE fixade med sommarschemat och skrev rent det.
När detta var klart arbetade jag till 21 och då var jag slut både kropp och knopp. Varmt var det också inomhus.
Tråkigt väder var det också för det regnade och var grått i stort sätt hela dagen förutom en liten stund på eftermiddagen då solen kom fram och lyste lite.
Sen har det blåst ganska mycket under onsdagen och torsdagen.
Gubben hade gjort som jag brukar göra - ingenting!
Och jag ska absolut inte klaga, men jag var lite besviken att han inte hade fixat med lite papper som jag inte förstår mig på.
Idag har jag hållit ställningarna medan Älva varit i skolan och gubben på jobbet.
Den rena klädhögen har blivit vikt och väntar nu bara att hamna på sina rätta platser.
Hämtade Älva vid skolan när hon slutade och med i bilen fick jag kompis I. Hämtade bekant J och skjutsade henne till stallet.
Hemma la jag fläskytterfilé i grillolja och tjejerna pysslade med marsvin och annat.
När gubben slutade så skjutsade han hem bekant J från stallet och var in och handlade lite grejer som vi saknade.
Hemma plockade han fram denna:
Av någon anledning så blev den aldrig framtagen ifjol, men jag hoppas att den blir mer använd i år.
Älva beställde i början på veckan grillad fläskfilé, potatisklyftor och vitlökssås och vi tyckte det passade bättre till helgen än mitt i veckan eftersom grejerna inte fanns här hemma.
Bekant J och hennes sambo kom hit dels för maten och dels för att Älva skulle hjälpa bekant J att färga håret och sambon bli klippt av gubben.
Gubben klippte(rakade) sambon direkt och sen började vi med maten.
Vitlökssåsen ringde kompis I hem och fick receptet på och den blev jättegod. Gubben lyckades också perfekt med att grilla köttet så det blev en perfekt måltid. Grönsaker hade vi också till.
Efter en kopp kaffe åkte bekant J och sambo hem och vi hamnade framför våra datorer.
Jag skulle behöva brodera färdigt väduren så jag kan börja på något nytt, men det får bli imorgon för nu är jag alldeles för trött.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!


1 kommentar:

  1. Ett sådant sött sovande lamm!
    Det verkar ha varit en fullmatat vecka, sådär som livet blir med arbete och barn. Härligt att grillsäsongen är på gång, vi grillar mycket och årets första är alltid den bästa.
    Tack för gratulationen!

    SvaraRadera