söndag 21 april 2013

Lördagkväll

och nu hägrar faktiskt sängen.
Gubben fick ingen sovmorgon för han åkte och hämtade tomte H vid 7.30.
När de kom hem så käkade de frukost innan de försvann ut och lastade en pall ved.
Jag kunde heller inte sova särskilt länge så jag klev också upp.
Hamnade framför datorn förstås.
Tjejerna kom upp av sig själva så jag behövde inte väcka dem.
Gubben och tomte H kom och fikade lite och vi satte oss ute i solen.
Jag broderade på väduren och blev färdig med den till slut.
Nu ska den bara ramas in och ges till Älva.
Och vad jag vet i nuläget är att jag ska göra en med fiskarna också.
Gubben kom med pallen ved till huset och började plocka av den, men där tog jag över en stund så att han fick fixa med maten. Kycklinglår i ugnen. Till det blev det sen ris, sås och grönsaker.
Tomte H kom och fick hjälpa mig ett tag till gubben kom och jag fick gå iväg och lösa ett annat problem som uppstått.
Efter maten så plockade gubben undan medan jag och tjejerna åkte och tittade på 4 söta små kycklingar.
Innan vi åkte hem så kollade vi en vargfångstgrop som finns i närheten samt bottenlösa tjärnar.
Gjorde också ett besök i en affär och köpte lite lördagsgodis.
Det är inte lätt att vara tonåring med alla känslor och hormoner som finns för det blir lätt fel ibland och tjurigheten tar över en stund. Tur att det går över efter en stund.
När vi kom hem hade gubben skjutsat hem tomte H och han stannade på fika därborta.
Tjejerna satte sig framför datorn och tittade lite på film och spelade datorspel en stund. Sen duschade de sig själva och 3 hundar.
Innan den älskade gubben kom hem så stannade han och städade vårt städställe så det skulle vara gjort.
Själv satte jag mig ute igen och fortsatte brodera på något nytt.
Eller nytt och nytt?
Kossan som jag tror att jag började brodera på för 2 år sedan. Men nu ska den bli färdig broderad!
Gubben skjutsade hem kompis I och Älva har möblerat om på både min och gubbens farm på facebook.
Det har varit toppenväder idag och jag hoppas att det blir det även imorgon för jag/vi behöver all värme och sol vi kan få.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar