måndag 8 april 2013

Jaja, nu

har det gått några dagar igen utan att jag skrivit något.
Lördagen kom och vår Älva fyllde år.
Vi handlade ju kläder och lite annat smått igår och gubben var iväg senare och köpte en fleecejacka(lika som han har) och en tecknad film som hon fick öppna lördagsmorgonen.
Jag åkte till byn och köpte rosor+1 kort och lite kakor som hon ville ha.
När jag kom hem så fixade Älva tårtan och den var jättegod.
Kom och grattade henne gjorde kompis I med sin mamma och 3 av sina syskon. Kom gjorde även gubbens yngre bror U med sönerna V och P.
Älva blev lite besviken på några stycken som skulle komma efter 18, men skickade ett sms om att de inte kunde av olika skäl.
Kompis I stannade kvar över natten och tjejerna höll på med dator, hundar.
Eftersom det blev smörgåstårta över så bjöd vi in gubbens äldre bror L med fru M(som tyvärr inte mådde så bra så hon kom inte) för att det skulle gå åt lite.
Och 1 smörgåstårta gick åt och bror L fick med sig en bit in till fru M.
När han hade gått så tittade vi på skräckfilm tillsammans med tjejerna.
Under filmen virkade jag på min sjal och jag har börjat på nystan nummer 2 nu.
Innan filmen så höll jag på med detta:
Väduren
Det blev sent innan jag fick sova av olika anledningar och på söndagsmorgonen så lyckades jag sova ända till 8.30.
Gubben klev upp tidigare och stack iväg och städade vårt städställe.
När han kom hem så var kompis I redan vaken och 1 timme senare väckte jag Älva.
Till frukost åt vi smörgåstårta.
Innan jag började jobba klockan 12(fuskade lite idag och tog ut rasten innan jobbet, brukar inte göra så) så satt jag och gubben ute och fikade i solen och jag passade på att fortsätta brodera och kom så här långt:
Jag hade svårt att slita mig när jag var tvungen att åka iväg.
Det var jätteskönt så länge solen var framme, men när den gick i moln blev det kallt.
På väg till jobbet så kom det små snöbyar och även när jag var på jobbet så snöade det lite. Det var ingen snö som la sig kvar, men ändå.
På jobbet var jag kvar till 21 och sen åkte jag hem lyssnade på "Flickan som lekte med elden" i bilradion(cd-spelaren).
Hemma var flyttcirkusen igång för fullt.
Älva har velat byta rum ett tag och igår tog hon tag i det och fick gubben med sig.
Städat och fint blev det där inne.
Idag var det jobb för gubben som varit hemma över 1 vecka och skola för Älva.
Och idag behövde jag inte väcka henne för hon vaknade av sig själv redan 5.30.
Skjutsade henne till skolan och sen åkte jag hem och försökte göra någon nytta.
Det gick tyvärr inte så bra, men tvättmaskinen fick iallafall arbeta lite grann innan den bestämde sig för att dansa ut på golvet lite och sen inte starta när jag skulle fortsätta tvätta.
Började vika rentvätt, men jag kom inte långt innan jag var tvungen att lägga mig och vila en stund.
Hämtade Älva i skolan och vi var in på affären och handlade lite innan vi for hem.
Älva var trött när hon kom hem och hamnade i sin säng i flera timmar innan hon kom upp och tittade på en film och åt lite.
Gubben kom hem, flyttade på tvättmaskinen och fick igång den igen.
Han käka lite och gick ut i skogen tillsammans med bror L för att hämta sista lasset ved där.
När han kom hem åt vi tacos och sen har det inte hänt mycket mer.
Solen har lyst även idag, men det har varit lite kyligt tycker jag.
Och nu är det dags för den sköna sängen och en god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar