fredag 12 april 2013

Då var

det fredag igen.
Gubben var på jobbet som vanligt och Älva i skolan.
Själv försökte jag göra lite nytta, men det gick väl inte så där överdrivet bra.
Lite tvättat blev det iallafall och sen satt jag ute i solen i lä, blåste kalla vindar, och broderade.
Så nu är det lite efterstygn kvar bara.
När gubben slutat jobba mötte jag honom vid bilverkstan där bussen hans fick sulbyte. Ägaren till verkstan hade glömt bort bussen under dagen, men fixade den under tiden gubben och jag var på ett möte i grannstaden.
Grabben satt här inne och höll Älva "sällskap" på sitt sätt under tiden.
Och vi kan bara konstatera att det är inte lätt att vara tonåring med allt det innebär.
Idag är det gubbens tur att hålla ställningarna här hemma och han har skjutsat Älva till skolan medan jag försöker vika lite rentvätt för att lägga det där det hör hemma.
Gubben passar också på att åka förbi bilverkstan och byta sulor på min bil nu på morgonen.
Jag jobbar 14 till 21 idag, imorgon 12 till 21 och på söndag 7 till 15 så jag vet ju vad jag ska göra i helgen.
Just nu är det +3,6 grader ute i solen, men jag har hört att de hotar med regn och det vill jag ju egentligen inte ha, men det är ju inte jag som bestämmer vädret.
Göra klart mina måsten kanske så jag har lite gott samvete för att jag gjort något nyttigt.
HA EN TREVLIG FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar