tisdag 12 mars 2013

Vet inte

hur mycket nytta som blev gjort igår, men jag var iallafall i stallet tillsammans med Älva och bekant J. Älva red på hästen B, barbacka.
När gubben kom hem så fixa han pannkakor till oss när vi kom från stallet.
Idag är det som vilken tisdag som helst, gubben på jobbet och Älva i skolan.
Själv försöker jag som vanligt komma igång och göra något här hemma.
Startat en tvättmaskin med en röd duk och börjat dammtorka i elefantrummet(fin rummet där de flesta av vår samling av elefanter finns).
Många tankar finns i huvudet och som vi pratar om gubben och jag.
Hur ska det bli om ett halvår-år?
Vad ska han hitta för nytt jobb?
Jag vet att för min del blir det att gå upp i tjänstgöringsgrad igen till hösten.
Vi har också  börjat kolla på alla onödiga utgifter vi har och har sagt upp flera stycken redan. När prenumerationen på dagstidningen vi har går ut i höst så kommer vi inte att förnya den.
Min avbetalning på min bil är slut om ett halvår och det är skönt.
Det är en räkning till som det inte är så mycket kvar på och det är också skönt.
Vi kommer nog också att sluta spela på vårt lotto som vi kört i en massa, massa år för de pengarna kan vi lägga på annat.
Det heter ju: många bäckar små gör en stor å!
Det som vi iallafall är säkra på det är att vi ska klara av detta tillsammans. Vi har också konstaterat att vi inte är de första och inte de sista att bli drabbade av arbetslöshet.
Fast jag ska väl erkänna att jag innerst ini aldrig kunde tänka mig att vi skulle bli drabbade utan vi skulle slita på respektive jobb i ytterligare 14 år och sedan njuta av pensionärslivet.
Solen tittar fram även idag, men inte lika mycket som igår. Det var runt - 8 imorse när gubben klev upp.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att din "gubbe" får ett nytt jobb. det är inte roligt att hela tiden tänka på varje krona.

    SvaraRadera
  2. Det är just vid sådana här tillfällen man får sig en tankeväckare med att vara med i fack och A-kassa. Det är något jag prioriterar även om det kostar massor så vet man inte när det händer. Det löser sig alltid och många gånger till det positiva och kanske t.o.m bättre. Kram Tina

    SvaraRadera