lördag 30 mars 2013

Långfredagen kom

och gick lika fort.
Vaknade vid 6 på morgonen och trodde väl nästan inte att jag skulle lyckas somna om, men jag gjorde faktiskt det och klev inte upp ur sängen förrän vid 8.
Gubben låg en liten stund till och Älva vaknade alldeles själv vid 9.30.
Vi har inte gjort så många knop idag, men varför ska man göra det när man är ledig så här på en fredag?
Gubben fixade ett nytt virusskydd till min dator för det gamla gick ut och jag vågar då inte använda datorn utan virusskydd för när allt annat går på tok så har det nog blivit virus på datorn också.
Älva hamnade framför sin dator och spelade lite.
Jag åkte till byn och köpte blommor till gravarna, en kruka med små påskliljor till oss och 2 gula tulpanbuketter som vi hade med oss till gubbens äldre bror L på kvällen.
Älva fixade med kaninerna när jag kom hem och gubben hade plockat bort utegransbelysningen ur busken och fixade till några sladdar.
Vid 17.30 gick gubben, jag och Älva in till gubbens äldre bror L och gratulerade honom i efterskott(fyllde på skärtorsdagen).
Där träffade vi gubbens äldre bror L fru M, dotter M, sonen M med sambo G, dotter E och den nyfödda sonen G.
Inbjudna var också gubbens yngre bror U med fru U och sönerna V och P samt grannparet L och R.
En trevlig stund med god mat.
Älva var med en stund och sen följde hon bekant J med sambo R till stallet och gjorde kväll för hästarna där.
När vi alla var hemma igen blev det lite dator innan gubben kröp i säng först och sen Älva.
Jag ska skriva det här färdigt och sen söka mig mot sängen och hoppas på att jag inte vaknar så tidigt igen.
Imorgon(idag) måste jag brodera färdigt horoskopstavlan!
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
GOD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKHELGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar