söndag 17 mars 2013

Ikväll har

vi sett norrsken. Inte så jättestort, men ändock.
Älva såg ingenting först, men sen när det "spelade" lite till så blev hon imponerad.
I fredags var det gubben som höll ställningarna här hemma och Älva var i skolan.
Jag försökte göra lite nytta innan jag for till jobbet. Började 14 och slutade 21.
En solig dag och gubben och jag tog en fika ute.
Älva var med sin kompis I på eftermiddagen och hon sov även över här.
Lördagen klev jag upp 7.30 fast jag kunde ha sovit en stund till för jag började inte förrän 12 och fick jobba till 19.
Fint väder även denna dag.
Kompis I åkte hem för hon skulle på något kalas och gubben och Älva åkte iväg och handlade lite grejer. Sen var de i stallet ett tag så Älva fick rida.
Kompis I kom hit på kvällen igen och stannade över natten.
Imorse ringde klockan 5.30 och det var bara att kliva in i duschen för att dra till jobbet och vara där 7 till 15.
Gubben och tjejerna var hemma och höll ställningarna och gjorde så lite som möjligt först.
Sen fick tjejerna fart och målade en grind ute till kaninburen.
Det har varit en solig helg och jag hoppas det fortsätter så i några dagar till.
Imorgonbitti ringer klockan lika tidigt som imorse och jag ska jobba mellan 7 och 11 och det är gubben som är hemma och stökar. Älva ska till skolan också.
Lat har jag varit sen jag kom hem från jobbet och inte lyckats få fram broderiet, men jag får skylla på att jag är trött.
Sängen hägrar strax och det ska bli skönt att sova.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar