söndag 24 mars 2013

Gårdagskvällen

slutade i stallet där bekant J hade stalltjänst igårkväll.
De gick en sväng med hästen B och sen red bekant J på häst A och sen red både Älva och bekant J på den hästen en liten stund.
Hemma igen blev det våfflor till kvällsmat och lite dator och TV innan sänggång.
Idag har det från min sida varit en slödag igen, men min älskade gubbe har varit ut på vedbacken och tagit in en stor pall med ved så vi ska kunna elda ordentligt.
Jag var rastlös och kände mig irriterade på allt och inget idag, men rådde bot på det genom att sätta mig ute vid köksfönstret i solen och njuta.
Började virka på denna:
Och när jag gjort några varv på den så fortsatte jag med detta:
Jag tror att jag satt ute ett par timmar och njöt av handarbetet och solen och humöret var betydligt bättre när jag var tvungen att gå in.
Sen fortsatte jag brodera vid köksbordet med datorn och TV:n på.
OCH nu är jag färdig med första motivet på julduken:
Jag hann ju inte klart innan marsmånad, men jag blev iallafall klar innan aprilmånad.
Jag vet precis vad jag ska börja med så snart som möjligt och jag har inte så många dagar på mig, men det broderiet brukar gå fort.
Älva har tagit det lugnt även hon och tittat på film via datorn och sms:at kompisar.
Nu är det dags för sängen för klockan tänker visst ringa imorgonbitti igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar