lördag 23 mars 2013

Gårdagen gick

i ett flygande fläng kändes det som.
Gubben var på jobbet och Älva i skolan som sig bör.
Under tiden hon var i skolan fixade jag undan rentvätt och såg till att de hamnade där de skulle.
Sen blev det en lugn stund när jag hämtat henne i skolan tills gubben kom hem och vi gjorde oss i ordning och åkte mot hennes bekanta där hon skulle tillbringa helgen.
När vi fikat där åkte gubben och jag hemåt. Stannade på en affär och köpte mjukisdjur till en bebis och dennes syster.
Väl hemma eldade gubben och sen gick vi och la oss.
Vaknade tidigt imorse och gubben eldade vidare och sen la vi oss och sov en stund till.
När vi åt frukost så ringde telefonen och det var Älvas bekanta som talade om att de kommer hem med henne redan idag för de ska till en anhörig som ligger för döden och det verkar gå fortare än vad alla hoppas på.
Gubben och jag drog iallafall iväg och städade vårt städställe och sen var vi och hälsade på gubbens yngre bror U och pratade en stund.
Efter det besöket var vi in på affärn och handlade lite och letade efter sockerfria kolor.
Och det hittade vi inte på nån av affärerna vi var inne på!
Sockerfri choklad finns, men inget annat.
På en affär såg de ut som fågelholkar.
Nu är vi hemma och gubben har gjort i ordning en vildsvinsstek som snart är klar och det ska bli intressant att smaka för vi har aldrig ätit det förut.
Väntar också på att Älva ska komma hem och sen får vi se vad resten av helgen har att bjuda på.
HA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG!!!

1 kommentar:

  1. Hejsan !! Ang. Hundens ålder så har jag en tabell som säger att 10 hundår = 65 år och Ajax som snart fyller 12 år = 75 år. Helt rätt 1 hundår = 14 år sen minskar det. Det finns ett visst tal man ska multiplicera med för varje år. Du kan få hela tabellen av mig om du skickar ett mejl så jag kan svara dig.
    Kram från Eva

    SvaraRadera