söndag 10 mars 2013

En söndag med

lite ändrade planer.
Gubben skulle hämta tomte H på morron, men hade ett sms på mobilen och när han ringde till pappan så talade han om att sonen spytt under natten.
Vaknade ganska tidigt igår, men fick ingenting gjort innan det var dags att åka mot jobbet och jobba och jag kom ihåg och hämta upp arbetskamrat KE.
Innan jag for iväg så satt jag och gubben och fikade ute i solen. Lite kallt, men solen värmde.
Kompis I kom hit och stannade hos Älva hela dagen och även natten.
Gubben och tjejerna var ut och åkte en sväng och sen tog de ganska lugnt.
Det blev en ganska tidigt kväll fast det var lördag för tjejerna var trötta.
Imorse vaknade jag mellan 6.30 och 7, gick upp och släppte ut labbarna och startade en tvättmaskin.
Gick upp och la mig bredvid gubben och väntade på att hans väckarklocka skulle ringa eftersom han skulle hämta tomte H.
När han läst sms:et så kunde vi ha gått och lagt oss en stund, men det gjorde vi inte.
Efter en lugn frukost så gick gubben ut till vedbacken och lassade på en pall ved. Han kom in och drack lite kaffe och sen lassade han in all ved till vedutrymmet.
Nu har han dragit iväg och städat vårt städställe.
Det sägs ju att man ska slita ut en generation i taget och han är ju faktiskt 1 månad och 10 dagar äldre än mig.
Tjejerna har spelat datorspel, varit ute och gått med hundarna och nu är de ute hos kaninerna och städar burar.
Och vad gör jag då?
Jag har hängt tvätten jag tvättade, tittat på dvd-filmer, hållit på med datorn och jag eldade faktiskt imorse.

Hoppas att jag under eftermiddagens lopp får fram broderiet och gör ganska många stygn på den, vill ju bli klar någongång.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar