söndag 31 mars 2013

En slöardag

blev det idag, med lite tvätt bara.
Hamnade i solen med broderiet framåt dan.
Älva fick verkligen sovmorgon idag och hon hamnade en stund framför datorn.
På eftermiddagen blev vi hembjudna till kompis I på ett litet födelsedagskalas. Kompis I fyller nämligen år idag.
Där blev vi bjudna på smörgåsar, tårta, kaffe/te och trevligt sällskap.
Älva hjälpte kompis I att färga sitt hår.
När vi åkte hem så följde kompis I med hem och här blir hon över natten.
Tjejerna har varit ute och gått med hundarna, suttit vid datorn och pratat.
Nu börjar jag längta efter sängen och hoppas på att jag inte vaknar lika tidigt imorgonbitti. Kunde ju vara skönt och få lite sovmorgon.
Så här långt kom jag på broderiet:
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Passar ju bra att brodera på väduren nu, när vi är i vädurens tecken!
    Jag blev enormt nöjd när du skrev det där om veden som ska vara huggen och klar, för mig har det hittills varit så att veden KÖPTS torr och klar närsomhelst på året. Jag har god nytta av lite förhållningsregler. Sedan kanske jag inte kan leva upp till dem, men ändå, då vet man! Och det man eventuellt sågar och klyver under våren/sommaren kan man få räkna som klart innan nästa påsk? :-) För bruk nästa vinter? För ved har väl inget bäst före?
    Hoppas även idag blir en skön dag, se upp med skojare!

    SvaraRadera