torsdag 14 mars 2013

Det är

torsdageftermiddag och jag försöker komma igång och göra något vettigt.
Igår var det gubben som höll ställningarna här hemma och Älva var i skolan.
Innan jag började jobba 12(hade personalkonferens först och jobbade som vanligt sen) så fortsatte jag dammtorka i elefantrummet och gubben hjälpte mig och få upp några tavlor på väggen. Det var ett foto på Älva, foton på min farmor och farfar, på gubbens farmor och farfar och sen en tavla som jag broderat.
Denna med ram
På eftermiddagen så hade Älva med sig kompis I hem och när gubben mättat deras magar så åkte de till stallet för kompis I skulle ha ridlektion och Älva red på hästen B.
Det har varit kalla, men soliga dagar och det ska visst vara så i några dagar till.
Gillar att solen skiner för det känns som om jag får mer energi.
Idag kom tyvärr Älva hem tidigare från skolan för hon mådde inte så bra och hon sov i ca 3 timmar.
Om jag dammar färdigt i elefantrummet och tänder i vedpannan så skulle jag ju kunna belöna mig själv med att brodera på julduken. Snart har ju hela mars gått och jag är inte färdig med första motivet på julduken.
HA EN FORTSATT SKÖN TORSDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Söt ros!Rosor är ganska roliga att brodera!

    SvaraRadera
  2. Men de är lugnt!!! De är inte jul än :D Hoppas du (ni) får en solig härlig helg. Temperaturen här är i iaf gynnsam. Från -23 igår till -6 nu :D

    SvaraRadera