lördag 2 mars 2013

Då var

det kväller igen.
Gubben kom hem en sväng och fika lite och sen åkte han ut i skogen efter ett lass till. Detta lass tog lite längre tid för det ville inte riktigt som han ville.
Jag och Älva hämtade kompis I som var här en stund och de höll på med kaninerna och sen med datorspel.
Tjejerna ville ha hämtmat och det fixade gubben när han kom hem från skogen och jag fixade mat åt honom och mig här hemma.
Efter maten så försvann han ut i kojan och la sista golvet i ett rum så det ska bli klart och möblera.
Jag hamna framför datorn och fick fram broderiet till slut.
Så nu är lyktan nästan klar, fattas en färg
När kompis I åkt hem så satt Älva kvar framför sin dator och tittade på skräckfilm och lyssnade sen på musik.
När gubben var klar i kojan så kom han in och titta en sväng på datorn sen försvann han upp till TV:n däruppe och tittade runt på kanalerna.
Ja, så rolig var vår lördagskväll ikväll.
Idag har det snöat, solen har lyst vackert och det har regnat. Blåser gör det också.
Nej, nu hägrar sängen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!


1 kommentar:

  1. jag tycker det låter som en fantastiskt skön lördagskväll, så vackert broderti, önskar jag kunde det, har blivit så nyfiken på de här yllebroderierna många gör på vantar, en dag kanske..

    SvaraRadera