söndag 17 februari 2013

Mitt i natten

eller tidigt på morgonen(04:00) och vad gör jag uppe då?
Jo, jag jobbar denna natt.
Hade hoppats på en lugn natt, men tyvärr började den inte så lugnt. Som tur var har det blivit lugnt nu.
Igår(lördag) hämtade gubben tomte H och meningen var att de skulle ut i skogen en sväng. Men fallet blev inte så.
Istället städade de vårt städställe och sågade till en bräda som vi ska göra sofflock av till kökssoffan vi har.
Efter vi ätit så åkte jag och Älva till stallet så hon fick hälsa på hästarna och bekant J som vi samtidigt skjutsade hem.
När det var gjort gick jag in på affärn och köpte semlor.  Och när jag kom ut till bilen så tog vi en sväng och hälsade på kompis I som Älva inte träffat sen i onsdags.
Hemma åt vi semlor och sen försökte jag vila, men det gick inte så bra och gubben gick ut och målade rummet i kojan för andra gången.
Älva satt vid datorn och spelade något skräckspel, hon skrattade iallafall väldigt mycket.
När jag kommer hem ska jag slänga mig i sängen och sova till 12 och sen in i duschen för vi ska på födelsedagskalas hos gubbens bror U för sonen V har fyllt år för nån vecka sedan och pga sjukdom har han inte blivit grattad än.
Nej, nu ska jag ta itu med de sista sysslorna som jag kan göra nu.
HA EN TREVLIG SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar