måndag 25 februari 2013

Måndagkväll och

lugnet börjar lägga sig så smått.
Sovmorgon hade jag och Älva imorse eftersom sportlovet började här idag.
Gubben fick kliva upp och jobba som vanligt och åka och tjäna ihop pengar till vårt dagliga bröd.
Jag kom upp ur sängen vid 8-tiden och sen hände det inte så mycket på ett par timmar(fastnade framför datorn).
Väckte på Älva efter 10 och hon kom upp nån gång senare.
Bakade en sockerkaka efter många om och men och när den var klar stoppade jag lite mat i magen och sen åkte Älva och jag och hämtade bekant J och de blev skjutsade till stallet där de red hästarna och gjorde allt annat som man ska också.
Jag åkte till jobbet(fast jag var ledig) för att göra en sak som jag glömt, men var tvungen att göra innan jag jobbar på torsdag.
När jag var klar där åkte även jag till stallet och tittade på hästar.
När allt var färdigt där så skjutsade vi bekant J först till affären där hon träffade på kompis I som följde med oss hem när vi skjutsat hem bekant J.
Här hemma stod denna och väntade på mig:
En födelsedagsblomma från min älskade gubben!
Han höll på med maten för fulla muggar, lasange, som vi bjöd hans yngre bror U med maka U och barnen V och P på.
Av den fick jag denna bok:
Det ska bli så spännande att lyssna på den för den kan inte vara sämre än de andra 3 deckarböckerna han skrivit som vi lyssnat på.
När de andra åkt hem så plockade vi undan och diskade det som skulle handdiskas så gick gubben och la sig för klockan hans ringer imorgonbitti också.
Kompis I blir/blev kvar över natten och ska väl hem imorgonförmiddag för hon skulle iväg på något.
Jag satte mig för att skriva detta och snart ska jag leta mig mot sängen och sova gott.
Det har varit ett konstigt vitt dis hela dan och som solen försökt ta sig igenom över vår kommun för när jag var till min arbetarkommun så sken solen jättefint från en klarblå himmel.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar