måndag 4 februari 2013

Hoppsan, hejsan

och hoppas ni inte helt glömt bort mig.
Jag lovar att jag inte glömt bort er och jag har läst alla bloggar jag följer + hittat några fler.
Det har gått många dagar sedan jag skrev senast så det kommer en liten sammanfattning av vad som hänt.
Den 25 januari skjutsade gubben iväg Älva och hennes kompis I till hennes bekanta medan jag var ute med mina arbetskamrater och tackade av en som gått i pension. Hon jobbade ca 1,5 år efter att hon fyllt 65.
Vi var på ett litet fint hotell i kommunen där vi arbetar och åt god mat och drack gott till.
Gubben hämtade oss när han var på väg hemåt efter resan bort med tjejerna.
På lördagen kom tomte H med flickvän och var här några timmar. Tomte H var en sväng ut med gubben i skogen innan de åkte hem.
På söndagen kom tjejerna hem vid 15-tiden och då bar det iväg till stallet där bekant J:s häst A skulle hoppa löshoppning och det gick bra.
Det har varit skola för Älva, jobb för både gubben och mig mellan varven och några nödvändiga möten.
Älva var till sjukgymnast/arbetsterapeut och visat upp sin handled och hon hade varit riktigt duktig med att träna. Hon fick en övning till som hon skulle träna på och en ny tid för uppkollning, men som vi kan avboka om Älva tycker att handleden är frisk nog.
Det bästa av allt var att hon fick tillåtelse att sitta på en häst utan att ramla av.
Så det var bara hem och byta om och sen fick hon sitta upp på bekant J:s häst B.
Jag lovar att det var en lycklig tjej jag och gubben fick se.
Älva åkte till skolan på fredagen och efter några timmar fick gubben åka och hämta henne för hon mådde inget vidare. När hon kom hem somnade hon och sov några timmar.
Hon ville iallafall till stallet en sväng, men hon orkade inte sitta på häst B.
På kvällen sen så spydde hon.
Jag jobbade på fredag mellan 15 och 20 och skulle ha jobbat på lördagen också, men jag mådde inte bra så de fick fixa det på något sätt på jobbet för tyvärr har vi dåligt med vikarier just nu.
Det har inte blivit mycket gjort i helgen av ovannämnda skäl, men gubben var iallafall ut i skogen några timmar i lördags.
Igår fick jag lite mer gjort så jag började sortera mina broderigarner från mina färdiga alster.
Och jag upptäckte att jag hade flera små påsar med samma broderigarnfärgnummer, men att de kallades lite olika i de olika mönstren.
Jag har några mönster till att gå igenom och sortera garn. Och efter det har jag en korg med lite garn som också ska tittas igenom.
Avslutade söndagkvällen med att brodera lite på julduken.
Det går ganska fort framåt när jag väl sitter med broderiet.
Idag har varit en slö dag där Älva varit hemma från skolan för hon var inte riktigt bra än.
Det jag har gjort idag är hämtat hö till kaninerna, tvättat lite och suttit framför datorn. Eldade gjorde jag visst också.
Förra veckan så smälte mycket av snön och det var plusgrader för att sen bli minusgrader. Idag har det kommit ner mer snö och nu ikväll så var det kramsnö.
Nu är det sängen som hägrar för det är visst en ny dag imorgon igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Jag läser här också även om kommentarerna är bristfälliga från mig ;)

    SvaraRadera