tisdag 26 februari 2013

Denna dag

har väl varit helt okej.
Gubben åkte och jobbade på morgonen och Älva, jag och hennes kompis I hade sovmorgon.
Jag vaknade visserligen redan 7.30, men jag tog det väldigt lugnt.
Väckte tjejerna vid 9.30, men ur sängen kom de inte förrän någon timme senare.
Kompis I åkte iväg för att bowla och jag och Älva fortsatte att ta det lugnt. Jag satt och virkade på en sjal och tittade när hon spelade datorspel ett tag.
Gubben kom hem efter 13 för att vi fick eftermiddagsbesök.
Efter besöket hämtade gubben och Älva kompis I för ännu en övernattning.
Vi hjälptes åt och laga mat och efter maten tog gubben en promenad och hämtade en grej i sågen.
Tjejerna duschade de 2 labbarna och sig själva och jag reagerade på att vattenpumpen gick konstigt efter att de var klara.
Gubben började kolla på det och naturligtvis är det något som har pajat och just nu har vi inget vatten.
Och i nuläget får vi hålla tummarna på att han kan ordna till det så det fungerar.
I nuläget känns detta inget vidare, orkar inte med mer bekymmer just nu.
Idag har solen tittat fram, men jag har hållit mig mest inomhus.
Börjar nog bli lite förkyld, lite ont i halsen och ena näshålet rinner lite.
Misstänker att allt kommer att ordna sig till slut, men jag vill att bekymren ska ta slut just NU!
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
Hoppas att vi också kommer att få göra det också lite senare

1 kommentar: