fredag 18 januari 2013

Så har det gått

flera dagar igen utan att jag fått till någon text här.
Men jag ska råda bot på det lite snabbt nu innan jag måste i säng för klockan ringer 5.30 imorgonbitti
Tisdagen kom och gubben blev 1 helt år äldre.
Men innan det blev firande av honom så var det först jobb för honom och skola för Älva.
Jag var hemma och försökte göra en hel del nytta och en del hann jag med innan jag fick hämta Älva från skolan.
Var till stallet en stund och när vi kom hem igen var det full rulle på dammsugare och matlagning.
Mat som skulle bjudas på var tacos så det var ju inte alltför komplicerat som tur var.
Älva fixade tårtan.
Vid 18 kom gubbens mor och far och strax efter dök hans yngre bror U med familj upp.
En trevlig stund hade vi och Älva och sonen V hade skoj vid datorn en stund.
Diskade undan när de åkt och sen var det dags för sängen.
Men det blev en dyr födelsedag för gubben för han har förlagt sina glasögon och vi har fortfarande inte hittat dem.
På onsdagen åkte gubben som vanligt till jobbet och det var meningen att Älva skulle till skolan, men hon vaknade och mådde inte alls bra så hon fick stanna hemma.
Blev en lugn dag där jag använde en stor del av eftermiddagen att äntligen ta fram mitt broderi igen.
Så här långt har jag kommit idag
(Att ni inte fått följa bit för bit är för att jag inte 
kunde lägga in bilder ett tag)
På torsdagsmorgonen kom gubben iväg till jobbet och Älva iväg till skolan.
Jag var in och snabbhandla innan jag åkte hem till frukost och bakning av sockerkaka för ytterligare en middagsbjudning till gubben som fyllt år.
Hann med lite tvätt också innan det var dags att hämta Älva vid skolan.
Hon ville åka till affären som säljer djurgrejer i en grannkommun tillsammans med bekant J och det skulle bli så pass mycket att vi skulle behöva byta bil med gubben.
Precis när jag pratade med gubben om att vi skulle komma och hämta bussen så får vi se ett djur som springer på stora vägen framför alla bilar.
Älva tänker på en svart labbe och jag tänker först varg, men får inte ihop färgen med en varg. 
Men det var ett sånt här djur på vägen:
Bild lånad på nätet
Ponnyn klarade trafiken och sprang som tur in på en mindre väg där vi kunde följa efter den lite försiktigt.
Med hjälp av några till så fångades den in efter ca 1 timme och ägarna kom gående för att hämta den. De hade följt hans spår.
Efter många om och men kom vi iväg och handla det som skulle handlas. Lastade av det vid stallet och sen for jag hem för att börja med maten till kvällsbjudningen. Gjorde i ordning tårtan så långt att Älva fick dekorera den när hon kom hem från stallet.
Vid 18 kom gubbens äldre bror L med fru M och G och lilla E. Brorson M var hemma och sjuk.
Det bjöds på tacos även denna kväll.
Imorse tog jag sovmorgon då gubben var hemma och såg till att Älva kom till skolan.
Gjorde väl lite grann nyttiga saker innan jag ställde mig i duschen och sen satte mig med broderiet en stund innan det var dags att åka mot jobbet. Hämtade upp arbetskamrat KE eftersom vi jobbade samma tid i dag. Vi ska samåka hela helgen också för det skiljer bara 1 timme i vår arbetstid och det är onödigt att sitta och åka i två bilar dit då.
Ska strax gå och lägga mig, men tänkte lägga in några bilder som jag inte har gjort tidigare.
Älvas gipsade handled som hon bröt på juldagskvällen
Hon har bytt gips en gång
Mina fåglar som blev klara natten mellan
den 1 och 2 januari efter en utmaning
på facebook(skulle varit klara på nyårsafton)
Nu hägrar sängen ännu mer så jag säger:
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Fint broderi det där. Har set på fb att det finns fler som syr detta. Tårtan ser minsann god ut den.

    SvaraRadera