söndag 13 januari 2013

Hade idag

tänkt slänga in lite bilder på sånt som jag inte kunnat förut när det har krånglat.
MEN av detta blev ju inget så det får bli en annan dag istället.
Morgonen började som vanligt och Älva gick ut och gjorde rent kaninburar och jag fick hjälpa till. Även gubben var med på ett hörn.
Kompis I behövde vakna till lite mer innan hon kom ut till oss.
Solen sken, men det var ganska många minusgrader ute. Sägs ju att det ska bli riktigt kallt nu igen.
Då kommer bekant J:s sambo S och talar om att det har varit inbrott i stallet och 3 sadlar med tillbehör har blivit stulna.
Tjejerna följde med S till stallet och gubben och jag gjorde klart hos kaninerna och sen åkte vi dit och tittade också.
Tänk att folk inte kan skilja på mitt och ditt.
Läste sen på facebook om kvinnan som blev nedslagen och de tog 1 av 4 hundar av henne.
Bekant J och S följde med hem på lite fika och lånade telefonen och ringde och pratade med polisen om vilka grejer som blivit stulna av henne.
Gubben tog skogstraktorn och åkte ut och körde på vägarna i skogen så de ska hålla sen när han ska köra ut veden.
Tjejerna satte sig vid datorn och snart sa kompis I att hon var hungrig och de ville ha pannkakor. 
Det var väl bara att göra i ordning smeten och börja steka. Använder 2 stekpannor för att det ska gå lite fortare.
Jag fick då fart på tjejerna då det rykte så mycket att brandvarnare varnade. Jag fick plocka ner den och ta ut batteriet för att den skulle tystna.
Tjejerna stekte de sista pannkakorna och jag vispade grädden.
Hade öppnat bakdörren och inte stängt grinden vi har inne riktigt så vår lilla, söta tax passade på att göra sig en liten runda på baksidan där hundarna inte får vara för det finns inget staket.
Efter maten så fixade gubben disken och jag hamnade framför datorn med TV:n på och broderiet i handen. Kom en bit även ikväll. (Bilder kommer som sagt senare)
Nu är det sänggång och imorgon är det skola för Älva och jobb för gubben. Själv ska jag försöka göra lite nytta och städa av lite inför tisdagen och gubbens födelsedag.
Vi avverkar ganska många födelsedagar så här de första 4 månaderna av året och vi började med svägerska M igår.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN ARBETSVECKA!!!



1 kommentar:

  1. Fy för inbrott! Hade det hmma för ett par år sedan, man blir så sur!

    SvaraRadera