lördag 12 januari 2013

Förstår inte

vart alla dagar tar vägen, de bara försvinner!
I tisdags började skolan och det var inte det lättaste att få upp Älva ur sängen, men ändå om jag minns rätt den enklaste morgonen av alla denna vecka.
Jag fick en bättre ordning i en garderob innan jag for till jobbet.
Har inte hittat mina tröjor och andra kläder för det har blivit bara instoppat i garderoben(skäms) för jag inte haft tid/ork att göra det.
På jobbet var jag mellan 13 och 20 och de 2 första timmarna sysslade jag och arbetskamrat KE med schemat sen var det ordinarie arbetsuppgifter som gällde.
Efter skolan var gubben och Älva en sväng till stallet och hälsade på.
När jag kom hem så försökte vi ta oss i säng ganska tidigt, men det gick väl lite si och så med det som vanligt.
Onsdagen kom med skola för Älva igen och svår att få upp ur sängen.
Gubben drog in en snabbis till staden där vi brukar storhandla och köpte spackel och lite annat så han kan göra färdigt i kojan.
Efter en liten stund ringde vår Älva och mådde inte så bra så gubben for iväg och hämtade henne och stannade till vid vårdcentralen där hon fick lämna ett urinprov. Som visade att stackarn har urinvägsinfektion och fick utskrivet pencillin i 5 dagar 3 gånger om dan.
Jag for till jobbet och var med på personalkonferensen mellan 12 och 15 där vi gjorde schemat som gäller 6 veckor framåt från mars någongång.
Hemma hände väl inte sådär jättemycket, men jag fick iallafall lite broderat på julduken.
Torsdagmorgon och segt, segt att få upp Älva ur sängen, men sen går det med en rasande fart allt.
Gubben hann nästan spackla allt i kojan som skulle göras när skoldagen var slut.
Själv åkte jag till jobbet med KE och vi fixade till schemat vi gjorde på onsdagen mellan 12 och 15 och sen gjorde vi ordinarie jobb mellan 14 och 21.
Hemma var allt lugnt och i säng kom vi väl som vanligt.
Fredagmorgon och gubben hoppade ur sängen som vanligt och drog iväg till jobbet medan jag väckte Älva och fick iväg henne till skolan.
Försökte göra lite nytta och lite plock blev det väl iallafall.
Hämtade Älva i skolan och skjutsade upp bekant J till stallet och där blev vi kvar tills hon var kvar(synd bara att vi inte hade våra stallkläder på oss).
Skjutsade även hem henne och samtidigt hämtade vi kompis I som vi fortfarande har kvar här
När gubben kom hem drog vi iväg till den stora staden där vi brukar storhandla och fixade ett presentkort till svägerskan som fyller år idag, köpte avmaskningsmedel till hundarna och sen lite annat på matvaruaffärn.
Stannade till vid snabbmatstället med stort M och käkade innan vi for hem och gjorde ingenting(satt vid datorer och hängde alltså) .
Broderiet fick jag fram även denna kväll och det blev en del korsstygn.
Skulle ha jobbat idag, men har semester för att vi ska fira svägerskan.
Vaknade vid 8-snåret och tog det lugnt och sen väckte gubben tjejerna så de fick ta sina mediciner medan jag fördelade avmaskningsmedlet till våra 3 hundar. Och de åt upp alltihopa utan problem och nu är det bara 2 dagar kvar.
Har fått tips om vad jag ska göra för att få in bilder här igen, men jag har inte haft tid/orkat fixa det. Men jag ska ta mig i kragen och göra det.
HA EN FORTSATT SKÖN, LUGN LÖRDAG!!!
P.S. Detta blev visst inlägg 2013 samma som detta år D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar