söndag 11 november 2012

Okej, då

blir det ett långt inlägg igen.
Lördagen(3/11) så åkte gubben och hämtade tomte H och de två pysslade med lite av varje under dagens lopp.
Älva hade kompis I hos sig på förmiddan, men sen åkte hon iväg för att vara med familjen ett tag.
I samlad trupp gav sig gubben, jag, Älva och tomte H till kyrkogården och tände ljus på våra gravar samt i minneslunden. Vi passade också på att fika lite vid gravkapellet.
När tomte H åkt hem tog vi en liten biltur ner till byn och gick en runda på kyrkogården och tittade på alla ljus.
Lämnade Älva hos kompis I en stund och sen blev tjejerna hemskjutsade till oss.
Söndagen var en arbetsdag för mig och jag "slet" mellan 7 och 15.
Gubbens pappa fyllde år på torsdagen och vi var bjudna på mat hos dem, men det var bara gubben som for dit för jag var ju på jobbet och Älva var hemma hos kompis I och hade skoj i deras badtunna och bastu.
När jag kom hem från jobbet var jag ensam hemma och lyckades faktiskt göra en hel del nytta. Tvättade 2 maskiner tvätt och hängde tvätten, spelade spel på datorn och fick fram broderiet och broderade en stund.
Måndagen var det skola för Älva och gubben var hemma.
Jag var på kurs med jobbet och sen passade jag på att klippa mig.
Eftermiddagen tillbringade gubben och Älva i stallet tillsammans med vår bekant och kompis I och naturligtvis hästarna. De fick med sig ridbyxor som Älva provade hemma på kvällen och hon kunde ha 3 par.
Tisdagen kom och Älva var en stund i skolan och sen hämtade vi henne för ett möte vi skulle på alla 3. Efter mötet åkte vi hem och lagade mat och jag åkte sen och jobbade mellan 15 och 20. Gubben hade hemmadag även idag.
Och naturligtvis blev det en sväng till stallet också.
Onsdagen var Älva i skolan hela dan och gubben hemma. Jag for och jobbade mellan 12 och 21.
Även idag blev det en tur till stallet. Gubben gjorde mycket nytta idag och tog reda på lakan och strök örngott. Vad skulle jag göra utan honom?
Torsdag, Älva till skolan, gubben till jobbet och jag hemma.
När jag släppt av Älva vid skolan så blev det en timmes promenad för mig och det var riktigt skönt. Åkte hem och försökte göra en smula nytta iallafall.
Efter skolan så blev det även idag en sväng till stallet för ridning och allt det där som hör till.
Fredag och Älva var i skolan och gubben på jobbet. Jag fick en timmes promenad i ganska härligt höstväder med frost och solsken.
Hem och tog reda på rentvätt och väntade på att skolan skulle sluta.
Hämtade Älva och vi for hem och åt lite och drog sen till stallet. När kompis I slutat skolan fick jag hämta henne hemma och hon blev kvar hos oss över natten.
När vi kom hem från stallet så städade tjejerna kaninburarna och fraktade iväg kaninskiten med den nya skottkärran som gubben köpte häromdagen. Den gamla gick skalmarna tvärt av förra helgen när han och tomte H plockade undan inför vintern.
Lördag och det blev sovmorgon för både mig och gubben. Tjejerna också förstås.
När gubben och jag ätit frukost åkte han iväg och köpte hundmat till labbarna och sen stannade han och städade vårt städställe.
Tjejerna kom upp och höll på med datorn och spelade spel. Fixade käk och efter det så åkte kompis I iväg på uppvaktning och gubben och Älva åkte till stallet och jag la mig och sov några timmar.
Och nu är det söndag igen och jag sitter på jobbet och skriver och lyssnar på alla ljud som finns i natten. Alla måsten är snart gjorda och då är det bara de sista arbetsuppgifterna kvar att göra och de kan inte göras förrän strax innan det är dags för mig att åka hemåt.
Det har varit riktigt höstväder denna vecka med grått och regn. Som tur är så har vi även haft några dagar med solsken också.
Jag måste börja skärpa mig med bloggskrivandet så det inte går så här jättemånga dagar innan jag noterar något här.
HA EN RIKTIGT SKÖN OCH TREVLIG SÖNDAG!!!
GLÖM INTE ATT DET ÄR FARSDAG IDAG!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar