lördag 24 november 2012

Nu har dagarna

gått alldeles för fort fram igen och det är redan lördag!
Söndagsförmiddagen tillbringade jag sovandes i sängen. Gubben åkte och städade vårt städställe när jag kom hem och sen tog han det ganska lugnt.
Vad tjejerna gjorde kommer jag inte ihåg, men jag kan inte komma ihåg allt.
På måndagmorgon så ringde väckarklockan som vanligt vid 5.30, men nu var det bara för mig att skynda på för det var jag som skulle till jobbet och gubben vara hemma och sköta resten.
Klockan 7 var jag på jobbet och där stannade jag till klockan 21 på kvällen.
Jag hade naturligtvis en långrast på det(3 timmar) och jag hann ta en halvtimmes promenad, äta lite och promenera en halvtimme till innan jag kom upp till jobbet och satte mig och broderade en liten stund.
Älva var i skolan under dagen och sen åkte de till stallet och var där en stund och red lite och skötte hästar.
Hemma försökte/gjorde gubben en hel del städjobb. Han är så underbart duktig, min gubbe!
I tisdags var det min tur att sköta hemmaplan och gubben åkte till jobbet och Älva till skolan.
Dagens promenad blev visst 1,5 timme bara sådär.
Men sen var jag inte lika duktig på att göra något nyttigt hemma.
När Älva kommit hem från skolan så åkte vi till stallet efter en stund där hon och bekant J red en stund och gjorde de vanliga sysslorna. (Älvas dumma mage krånglade lite så hon kom hem lite tidigare än vanligt)
Bekant J blev bjuden på tacos efter stallet.
Gubben fortsatte plocka och vad jag gjorde har jag ingen aning om, men jag hamnade säkert framför datorn.


Även i onsdags var det min tur att sköta markservice och Älva for till skolan. Men idag blev det ingen promenad för jag hämtade bekant J och skjutsade upp henne till stallet för hon skulle sko sina hästar denna morgon.
Jag åkte hem och fick lite tvätt tvättad iallafall och upphängd.
Efter skolan for vi till stallet som vanligt och de red en stund. Gubben kom förbi och tittade på.
Och nästa onsdag ska Älva få en privatlektion av en ridlärare där som bekant J bjuder henne på.
Hemma blev det mat och lite annat plock innan det var dags för den där sängen igen.
Och så var då torsdagen här med samma vanliga sysslor, gubben på jobbet och Älva i skolan.
Det blev ingen promenad idag heller för jag var tvungen att åka till jobbet en sväng för att fixa en viktig grej som inte gick att fixa hemifrån.
Efter skolan så blev det som vanligt stallet och Älva red jättebra.
Hemma blev det mat och sen datorspel för Älva och jag satte mig en stund bredvid henne och broderade lite på fåglarna.
Och min älskade gubben plockade runt i ett rum på övervåningen.
Och så kom då fredagen som jag i nuläget skulle vilja göra helt om om det gick.
Dagen började som vanligt med att gubben åkte till jobbet och Älva till skolan.
Jag tog min promenad på en timme i höstsolsken(måndagen var det ganska bra väder, men sen har det varit mest grått), åkte hem och fastnade framför datorn en stund.
Klev upp och skulle göra ett ryck med att tömma komposthinken och sopa golvet innan det var dags att hämta Älva vid skolan.
Tog komposthinken och kom inte länge än sista trappsteget vid bakytterdörren då jag halkade och fick högerben och fot under mig.
Jag kunde ta mig in med egen maskin och har nu en lindad fot och ont i knäet. Rejält stukad, men inte brutet något(hoppas jag).
Ringde grabben som fick fixa komposten till komposttunnan och sen fick han skjutsa ner mig till byn så Älva kunde komma hem.
Älva spelade lite datorspel och sen packade vi hennes väska för hon åkte till sina bekanta och kommer hem på söndag. Jag lovar att det känns tomt, men det är bra att vi får längta efter varandra också.
Det har varit lite svårt att sova inatt för jag har varit tvungen att sova på rygg då benet inte vill vrida på sig som jag vill.
Jag hade tänkt göra en massa saker idag under tiden jag är ensam hemma, men det blir inte så mycket av det idag.
Hade tänkt ta sovmorgon också, men jag var alldeles för pigg för det när gubben klev upp och följde med sin äldre bror L till någon maskinmässa neråt landet.
Det var tur att jag klev upp då egentligen för jag kom inte ner till foten och kunde sätta på mig strumpan så det fick han hjälpa mig med innan de for.
Jag har tillbringat tiden tills nu framför datorn med att läsa bloggar, kolla facebook och titta på dvd-film. Även pratat med farsan på msn.
Nu ska jag byta skiva i dvd-spelaren och ta fram fåglarna och sy på dem, men naturligtvis kommer datorn att vara med även nu.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!










2 kommentarer: