lördag 3 november 2012

Det här inlägget

får nummer 1998 och det är det år som vår Älva föds.
Oktober har nu övergått till att bli november och det känns väl sådär för jag tycker tiden går alldeles för fort.
Igår, torsdag, blev återigen en sån där seg dag där det hände inte alltför mycket här hemma.
När Älva kom upp ur sängen blev det en stund för henne framför datorn och sen blev det stallet under eftermiddagen med vår bekant J.
Hon red inte, men de var ute och åkte häst och kärra med hästen B. Hästen A blev ompysslad och fick gå med lina runt i ring(har ett finare namn som jag inte kommer ihåg).
Mockning och annat ingick i arbetsuppgifterna som vanligt.
Jag fick mig en promenad på en halvtimme medan de var ute med hästen B.
Vad som var mindre kul igår var att den svarta labben spydde upp sin mat på förmiddan. Och sen när gubben kom hem från jobbet var det spyor överallt.
Och när jag och Älva kom hem från stallet så var det dags igen.
Och imorse när de skulle få sin lilla hårda brödbit så vägrade den bruna labben ta sin.
Det blev kokt ris till labbarna och taxen fick äta sin vanliga mat.
Och vi håller tummarna för att det är över nu och ingen av dem ska spy mer vilket de inte gjort idag.
Idag har jag jobbat mellan 8 och 12 och ställde min klocka på 6.15 så jag skulle få en lugn start på min dag.
Vaknade till och tittade på klockan runt 6(tror jag det var) och låg sen och halvslumrade i väntan på att klockan skulle ringa.
6.45 tittar jag igen på klockan och kan då konstatera att min lugna morgon inte skulle bli så lugn eftersom jag bara ställde klockan och inte ställde ringningen.
Så mina arbetskamrater kan ju vara glada att jag vaknade i tid och hann duscha och komma i tid.
När jag inte behöver ställa klockan brukar jag vakna runt 7.30-7.45.
När jag kom hem så höll gubben på att dammsuga och Älva hade i princip nyss klivit ur sängen.
En snabb tripp till byn blev det och de hämtade kompis I.
Gubben och jag tog varsin matlåda och gubben lyckades värma mina 2 pannkakor i 2,5 minut så matlådan blev inte alls som den varit.
Vad som var mest synd är att det var en av de nyaste matlådorna som blev förstörd. Och lite skäll fick gubben, men jag kan ju inte klaga alltför mycket för han är duktig på massor av saker.
Men inte att värma 2 pannkakor i micron!
Eftermiddagen/kvällen har vi tillbringat i stallet där Älva har åkt häst och vagn med hästen B och sedan ridit lite på hästen A.
Tjejerna har även hjälpt till att fixa alla hästar i stallet för natten.
De hade önskat stuvade makaroner och köttbullar till middag, men eftersom allt blev så sent så fick det bli snabbmat från pizzerian ikväll.
Gubben gjorde några ärenden medan vi andra var i stallet som att åka och köpa gravljus, mjölk och lite annat.
Vädret var riktigt skapligt igår och även idag fram till kvällen då det regnade några gånger.
Nu har visst fredagen övergått i lördag och det är dags för sängen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN ALLHELGONAHELG!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar