söndag 28 oktober 2012

Nu blir det

nog ett inlägg som heter duga.
Jag har inte skrivit ett enda ord här sen förra lördagen och jag ska försöka skriva lite om varje dag och inte alltför långt heller. (Men jag lovar inget bestämt med det för det kan bli långt)
Söndag(21/10) så ringde min väckarklocka 5.30 och det var bara att kliva upp, göra sig iordning och åkat till jobbet. Där var jag till 16 då jag slutade och åkte hem. När jag kom hem åkte gubben iväg och städade vårt städställe.
Älva och hennes kompis I hade spelat datorspel, tittat på TV och lite till.
vädret var inte det bästa idag heller.
Måndag så var det jobb för gubben och skola för Älva. Jag var tvungen att åka till jobbet en stund för vi gick en kurs som alla som jobbar inom mitt yrkesområde måste gå och jag ville gå med mina arbetskamrater.
Innan jag åkte till min arbetarkommun var jag faktiskt ute och gick 1 timme.
Efter kursen hämtade jag Älva och kompis I vid skolan och vi åkte hem och gjorde det vi brukar göra.
Det var uppehåll denna dag och solen lyste på oss. Lite kyligare var det också, men skönt.
Tisdag och samma sak idag, skola för Älva och jobb för gubben.
Även idag blev det 1 timmes promenad i vackert höstväder.
Hem och försökte göra lite nytta en stund innan jag hämtade 2 glada tjejer vid skolan. Hem en sväng och sen till stallet där vi tillbringade flera timmar. Älva åkte häst och vagn och sen red hon en stund på vår bekant J:s häst. Efter ridturen hjälpte hon och kompis I till att göra iordning både hästarna och maten till hästarna.
Onsdag var som en vanlig onsdag med jobb för gubben och skola för Älva.
Idag blev också en promenad på 1 timme, men tyvärr inte i samma fina höstväder som de tidigare dagarna.
Hem och försökte göra lite nytta idag också. Lyckades väl sådär idag också.
Hämtade tjejerna efter skolan, hem en sväng och de stoppade i sig lite att äta och sen åkte vi till stallet igen. Idag red Älva barbacka. Efter ridningen hjälpte hon till med hästarnas skötsel innan vi for hem och lämnade kompis I kvar i stallet för hon hade ridlektion lite senare.
Torsdag och idag var gubben hemma och Älva i skolan.
Det blev ingen promenad för mig idag, men gubben tog en promenad istället.
Jag var hemma och städade och gubben hjälpte till en stund medan han var hemma.
Sen åkte jag till jobbet och var där mellan 15 och 20.
Kommer inte riktigt ihåg vad gubben gjorde, men det var nyttigt iallafall. Älva spelade datorspel och kompis I var hemma hos sig och städade(hennes familj har städdag på torsdagar).
Fredag var gubben och jobba och Älva i skolan.
Idag blev det heller ingen promenad för mig av olika anledningar. När jag var hemma försökte jag göra lite nyttiga saker och sen hämtade jag Älva i skolan.
När vi kom hem spelade hon lite datorspel innan hon packade sin väska inför helgen då hon och kompis I åkte till Älvas bekanta.
Gubben kom hem och vi packade in oss och hundar i bilen, hämtade kompis I och sen drog vi iväg.
Jag hade med mig sjalvirkning så jag virkade så länge det var ljust.
Tyvärr så fick vi se efterspelet av en trafikolycka där 3 bilar på något sätt var inblandade.
Lämnade tjejerna hos de bekanta och åkte hemåt. Kom hem sent och det blev sängen ganska snart.
Lördag och jag satte mig och betala våra räkningar och det var inte kul alls. Känner sig nästan rik när lönen kommer och väldigt fattig när alla räkningar är betalda.
Efter det trista görat for vi iväg för månadens inköp av matvaror. Innan vi for till matvaruaffären där vi brukar handla gjorde vi ett besök i en second hand-affär och på ett loppis, men vi hittade inget av intresse.
Parkerade bilen utanför matvaruaffären och gick till köpcentrat för att kolla en sak och sen var vi in till en blomsteraffär och köpte ljung. Med fick också ett batteriljus för gravlyktor följa med hem för testning. Sen in och handla all mat. Hem, packa in allt där det skulle vara och for iväg igen. Denna gång ner till gravarna för att plantera ljung på gravarna.
Efter det var vi till gubben yngre bror U och pratade en liten stund innan vi avslutade åkrundan med att åka och städa vårt städställe.
Hem och där lagade vi iordning väldigt sen middagsmat av ett recept som jag fått av Sytanten. Så jättegott!!!
Efter det blev det lite TV och upprepning av sjalen som jag började på och upptäckte att inte garnet skulle räcka till.
Söndag och det blev vintertid(normaltid) igen och natten blev 1 timme längre.
Den svarta labben väckte mig först vid 0.30 och det hade hänt en liten, liten olycka. Sen väckte han mig vid 6.30 nya tiden och ville ut. Gick ner och släppte ut honom och upptäckte att köksklockan på väggen hade stannat på 3.
Vi kom upp ganska tidigt idag och har fått lite gjort också.
Gubben gjorde lite ute medan han väntade på att han skulle hjälpa sin äldre bror L med att flytta djur. Medan han var ute passade jag på att tvätta lite och hänga det samt att ta reda på ren torr tvätt och bära det dit det hör hemma.
När det var gjort lagade vi lite mat och under tiden den blev klar plockade gubben i vedutrymmet.
Efter maten gick gubben och jag ut och packade på en pall med ved som gubben sedan bar in när han fick låna traktorn.
Älva och kompis I kom hem och det blev full fart i huset igen. De hann fnittra och spela lite datorspel innan kompis I åkte hem.
Mitt broderi åkte fram ikväll och några stygn blev gjorda.
Både igår och idag har det varit kallt och imorse var det ca 8 minus ute.
Detta var en sammanfattning av veckan som gått.
 Chipslådan
Klockan som stannat nästan på 3
1 av 2 fåglar
 
Och nu är det sängen som väntar på mig och sovmorgon får jag och Älva imorgon för nu är det höstlov en vecka. Det är bara stackars gubben som behöver kliva upp och jobba.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar