fredag 19 oktober 2012

Nu är det

sådär igen att det gått flera dagar.
Man kan ju tro att ingenting händer här, men det gör det faktiskt.
Vad jag egentligen gjorde på tisdagskvällen var nog ingenting vettigt och inget ovanligt.
På onsdagen åkte Älva med klassen på en heldagsutflykt till en ort som har ett ishockey-lag. Där var de och tittade på lite olika saker och var sen på matchen på kvällen. Hem kom hon 1.05, jättetrött och somnade innan hon lagt huvudet på kudden.
Kul hade de iallafall haft allihopa.
Inte lika roligt att sitta uppe och vänta, men vad gör man inte för barnen?
Gubben var hemma och fixade till det som var kvar på släpkärran under dagen så nu är det bara en besiktningstid som behövs.
Själv började jag jobba klockan 12 med personalkonferens i 3 timmar där vi bland annat gjorde schema.
När mötet var klart var det bara att ta på sig arbetskläderna och jobba till 21.
Torsdagen kom och den kom med sovmorgon för klassen fick vara ledig för onsdagen fast gubben fick ju åka och tjänstgöra som vanligt.
Det blev en seg dag för både mig och Älva, men på eftermiddan hade vi piggat på oss så det blev en tripp till stallet och vår bekant J och hennes hästar.
Ridtur för Älva stod på schemat och sen lite skötsel innan vi åkte hem och fixade mat.
Älva passade på att städa kaninburarna också innan hon hamnade i duschen.
Gubben var på ett möte efter jobbet och kom hem lagom till maten var klar.
Det var gubbens tur att vara hemma och fixa Älva till skolan och jag skulle ha jobbat, men tog semester för att jag och några arbetskamrater skulle bli bjudna på middag hos en trevlig dam. Men tyvärr fick hon inget roligt besked igår så hon var tvungen att ställa in middagen.
Så jag hade ju faktiskt kunnat jobba idag, men...
På måndag ska vi på jobbet gå en kurs(som alla inom vård och omsorg måste gå) och egentligen skulle jag vara ledig då. Gubben försökte få vara ledig, men det sket sig det också. Jag hade tänkt att jag skulle åka till jobbet efter kursen och fixa med schemat, men det sket sig det också då.
Kom på igårkväll att det var väl lika bra att jag åkte dit och fixade det idag när Älva åkte till skolan. Så gubben och hon drog iväg åt ett håll och jag åt det andra och så blev schemat klart.
Efter att jag var klar så åkte jag dit där gubben var och vi bestämde att vi skulle åka och hämta garn som jag beställt.
Men vi höll på få ställa in det också för då ringde bekant J och de hade problem med bilen så det blev akututryckning för gubben och jag väntade kvar på Älva.
Akututryckning var snabbt avklarad så medan gubben tog sig mot hemkommunen vår så gick jag och Älva in på affärn och handlade lite och sen åkte vi till en grannkommun där vi sällan är och köpte garn.
Jag hade beställt 8 nystan av Tilda garnet jag behövde(ska bli en "Förkvällssjal" som jag börjat virka med annan färg som inte räcker). När gubben fick se att det bara skulle bli 2 nystan kvar så tyckte han att jag kunde ta dem också. Och jag sa ju inte nej till det. En jättetrevlig affär var det och de tyckte det var riktigt trevligt att gubben tyckte jag skulle köpa allt garn.
Älva valde 2 dockor broderigarn till något verk hon ska göra.
Väl hemma blev det till att åka till byn igen och hämta kompis I och köpa riven ost till kvällens middag som bestod av tacos(det är bara 3:de gången denna vecka vi äter tacos).
Efter maten satte Älva igång med städning och ommöblering av sitt rum med hjälp av kompis I.
Vi fick besök av bekant J med sambo som kom med en roskrukväxt som tack för hjälpen de får med bilen.

Blev lite fika och en pratstund också.
Gubben började lite tidigare idag att rensa en garderob på grejer och fortsatte med det. Även jag drogs väl med lite grann(mot min vilja, skulle vilja haft en roligare fredagkväll än att städa en garderob). Hittade kläder som har varit min mors och som jag sparat. Nu tog jag tag i saken och gav bort en hel del kläder, men stickade tröjor som hon gjort har jag sparat plus lite till.
Rensade bort lite av mina kläder också, men det behövs göras mer ordentligt också. Men det får bli en annan dag.
Just nu sitter tjejerna och gubben och tittar på "Sagan om de två tornen" och jag funderar på om jag ska söka mig mot sängen och försöka sova.
Jobbar imorgon mellan 12 och 21. Skulle ha börjat 7, men jag bytte med en tjej innan jag ens visste att vi skulle varit på middag idag.
Det har varit ganska varmt idag för att vara oktober, men grått och blött naturligtvis. Regnat har det gjort lite grann, men det kommer säkert ännu mer.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!


1 kommentar:

  1. Så fin ros ni fick! Alla blommor känns dubbelt värda i detta eviga regnande. Hade hoppats på lite vackert väder i dag så det kunde bli en promenad i dagsljus men inte då. Har regnat hela dagen. Mer eller mindre.

    SvaraRadera