måndag 29 oktober 2012

Första dagen

på höstlovet och Älva fick en riktig sovmorgon.
Den som inte fick sovmorgon var gubben som var tvungen att kliva upp och åka till jobbet.
Det var inte sådär jättekul att titta ut genom fönstret när jag klev upp för det kom lite snö som senare under dagen/kvällen har övergått i regn. Det var minusgrader imorse och nu ikväll är det plusgrader.
Hade tänkt göra en hel del idag, men som vanligt blev det ju inget av det.
Men jag tvättade iallafall en maskin tvätt och hängde upp det och eldade i vedpannan så huset skulle bli varmt.
När Älva vaknat så ringde hon kompis I som vi hämtade någon timme senare. De har spelat datorspel, skrivit text till en sång och lite till.
Gubben lämnade ett däck till släpkärran som han alldeles nyss har köpt för det var pyspunka på det imorse när han åkte till jobbet och hämtade däcket när han åkte hem. Fick hjälp av sin äldre bror L att sätta dit det.
Jag och gubben hjälptes åt att fixa mat(tacos) och även med att ta reda på disken.
Efter maten så hade gubben tänkt åka till sågen och fixa något med släpkärran, men han kom in lika snabbt för han kände inte för att bli blöt och frysa.
Istället kollade han sin e-post och tittade på TV + att han tände i vedpannan igen.
Jag har tillbringat kvällen med att spela Wordfeud, brodera, titta på TV och kolla datorn.
Fågel nummer 2 påbörjad
Häromkvällen sa gubben åt grabben att han inte fick åka någonstans innan han bytt däck på bilen på söndagen. Inte var det någon grabb som bytte däck på bilen medan det var ljust igår.
Skickade ett litet sms och undrade vad han inte förstod i det gubben sa åt honom. Fick ett svar tillbaka några timmar senare där det stod att han bytt däcken.
Gubben ringde upp honom och frågade och då visade det sig att han åkt till en mack och bytt däcken. Det var ju för mörkt hemma.
Nu ligger gubben och sover och jag väntar ut 2 tjejer som tittar på något konstigt program(skräckfilm) på datorn.
Jag hoppas att nattens sömn ska bli bättre än vad den var natten som var. Det tog tid innan jag somnade och det kändes som jag sov ytligt en stund när jag äntligen sov, men det var ju fullmåne också.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar