onsdag 10 oktober 2012

Detta inlägg som

får nummer 1983 får stå för det år som gubbens äldre bror L:s dotter M föddes. Hon blev det första brorsbarnet som gubben har av de som hittills födds.
Igår var gubben hemma och Älva i skolan.
Jag försökte göra lite nytta innan det var dags för mig att åka iväg på en kurs/repetition som jag och arbetskamrat KE gått på tidigare.
Gubben skjutsade ner mig till henne och jag åkte med henne till min arbetarkommun.
Gubben och Älva åkte till ett möte som vi trodde hon skulle vara på, men som visade sig vara inställt(och då när han ringde och sa det kom jag också ihåg det). Mötet blir i nästa vecka istället.
Jag följde KE upp till jobbet och försökte skriva tid på mitt schema och jag tror inte jag lyckades helt utan får kolla upp det imorgon när jag ska jobba.
Gubben och tjejerna kom och hämtade mig och vi åkte till en affär i länshuvudstaden som säljer ridhjälmar, skor och säkerhetsvästar.
Och detta inhandlade vi till Älva så nu har hon egna grejer när hon vill rida.
Jag sprang in en snabbis på det stora blågula möbelvaruhuset och kom ut med 2 mörklila muggar(köpte i somras och köpte då bara 8 när vi tänkt köpa 10) samt 2 tavelramar så ska det som ligger och väntar på att ramas in ramas in.
Hemma igen blev det matlagning, datorspel för tjejerna och slötid för gubben och mig.
Var lite grått och trist igår och regnade gjorde det också.
Idag är gubben på jobbet och Älva i skolan.
Jag har tagit en morgonpromenad på 40 minuter i det vackra, men kyliga höstvädret.
När promenaden var avklarad var jag in på affärn och handlade mjölk och lite mer. Och när jag kom till kassan upptäckte jag att en av mjölkförpackningarna läckte så det var bara att be om papper(som naturligtvis inte fanns i kassan) för att torka upp och sen hämta en ny hel mjölkförpackning.
Sitter med en tekopp och kommisarie Morse på dvd:n och ska slita mig härifrån för att ta itu med måstena jag har som att sortera tvätt, vika rentvätt osv.........................................
HA EN FORTSATT SKÖN OCH SOLIG ONSDAG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar