lördag 1 september 2012

Tisdag blev

helt plötsligt lördagkväll.
På tisdagkvällen var vi ner till min fader och gratulerade honom på födelsedagen. Älva och kompis I följde med och passade på att kamma faders katt. Vi klippte klorna på honom också och han gillade inte det riktigt.
Onsdagen kom och jag virkade lite och lyssnade på en ljudbok.
När Älva slutat skolan for vi hem och fixade mat och sen åkte vi till stallet där hon skulle få åka häst och vagn med en gammal bekant till oss(en ung gammal bekant) .
Kompis I var också vid stallet för hon skulle rida lite senare på kvällen.
Vi mötte den bekanta och Älva fick hjälpa till och rykta hästen som skulle dra henne och ägaren en sväng.
Och jag lovar att det var en glad tjej som kom tillbaka som också hade fått prova på och styra hästen.
Sen hade Älva frågat om hon fick rida den bekantas andra häst någon gång och någon gång blev samma tillfälle.
Hon fick även hjälpa till att rykta den hästen, lånade en hjälm av ridskolan och säkerhetsväst av kompis I och sen fick hon sitta upp barbacka på hästen.
Hon var lite rädd för det var ett bra tag sedan hon satt på en häst, men samtidigt väldigt stolt. De gick inte så långt, men vi uppmuntrade henne till att göra om det en annan gång.
Efter ridturen fick hon hjälpa till och mocka hos den första hästen.
När allt detta var gjort så gick hon och hjälpte kompis I med den häst hon skulle rida och sen var vi kvar i stallet fram till kompis I ridit färdigt.
Vi åkte dit före 16 och var hemma strax efter 20.
Torsdagen började som varje morgon ungefär och Älva kom iväg till skolan, men tyvärr orkade hon inte hela dagen pga av olika orsaker.
Resten av dagen blev iallafall bättre och tur var väl det.
Sen var det helt plötsligt fredag och den började ungefär som torsdagen och tyvärr var det en dag där orken inte räckte till riktigt hela dagen för Älva.
Jag fick väl lite grann gjort på förmiddan som lite tvätt och vek lite tvätt och den hittade faktiskt till sina rätta platser på en gång.
Sen var det dags för mig att göra mig i ordning och dra till jobbet. Jobbade mellan 14 och 21, idag mellan 7 och 16 och imorgon mellan 12 och 19.
Gubben har varit jätteduktig(han är alltid duktig och gör mycket mer än vad jag gör) och har börjat städa av här hemma och dammsugit det som behövts i flera dagar nu.
Älva och kompis I har tittat på film, spelat datorspel och haft ganska trevligt både igår och idag och förhoppningsvis har de det även imorgon.
Nu kan jag också visa vad jag har gjort i hemlighet för jag vet att det har kommit fram till den lilla personen som skulle få den.
En liten HelloKitty-tavla
Jag skickade den i måndags och den var framme på tisdagen.
Vädret har varit växlande och tyvärr mycket grått.
Idag började dagen grå och avslutades faktiskt med sol och det var riktigt skönt att sitta ute när jag kom hem efter jobbet.
Gubben och tjejerna var ner och handlade lite medan jag diskade undan efter deras middag.
Sen har det inte hänt särskilt mycket fast jag hade velat brodera, men jag har varit på tok för trött för det.
Men jag ska strax börja leta mig mot sängen och jag tänker INTE kliva upp 5.30. Och jag hoppas att våra hundar låter mig sova åtminstone till 8.

Detta var dagarna som gått i korta drag och jag ska skärpa mig och skriva lite oftare både för min egen skull och även för er som läser(orkar läsa) min blogg.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HOPPAS PÅ EN SKÖN SÖNDAG!!!
P.S Svärfar fick komma hem från sjukhuset efter några dagar där D.S.





 



 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar