söndag 30 september 2012

Så var det

visst söndagkväll igen och dagarna har gått fort.
I onsdags jobbet jag mellan 12 och 15, det var personalmöte.
Jag åkte inte hemåt för 16.30 skulle jag vara i grannkommunen på handledningsmöte tillsammans lite annat folk. (Gubben brukar åka på dessa möten)
Under tiden jag var borta så var Älva, kompis I och gubben i stallet efter skolan.
Torsdagen kom och Älva var till skolan och gubben gjorde lite ärenden och jag fick faktiskt golvet dammsugit innan jag var tvungen att göra mig iordning och åka mot jobbet och jobba mellan 15 och 20. Även denna dag åkte min arbetskamrat KE med mig.
På kvällkvisten var gubben på föräldramöte och fick en massa information som är nyttig att ha.
Fredagen kom och det var skola och jobb för Älva och gubben. Jag försökte göra lite nytta här hemma, men det gick sådär.
Hämtade Älva vid skolan och hon hade kompis I med sig hem. Försökte få henne att packa väskan så det skulle vara klart när gubben kom hem, men det gick lite illa. Istället tog tjejerna en promenad och hittade en lerpöl där de hade riktigt skojigt. (Jag tyckte inte det var lika kul eftersom vi skulle åka när gubben kom hem och det var inte många minuter kvar innan han skulle vara hemma)
Jag fick in dem och de fick skölja av benen och efter det packades väskan med fart.
Gubben kom hem, duschade snabbt av sig och sen satte vi oss i bilen som tog oss mot Älvas bekanta. Med oss hade vi kompis I som ville se vart Älva skulle vara under helgen.
Lite fika och sen for vi hemåt och släppte av kompis I hemma hos sig.
Gubben och jag la oss och somnade ovaggade när vi kom hem.
Lördag kom och vi tog det lugnt och käkade frukost.
Sen åkte vi till min arbetarkommun och till apoteket där vi hämtade lite medicin. Sen köpte vi hundmat till labbarna och efter det åkte vi till en second hand-affär.
Där tittade vi efter virknålar av märket Boye och trodde att det inte fanns några där, men gubben fick se en låda med handarbeten nerslängda och där fanns det virknålar. Hittade flera stycken!
Därifrån fick även 4 ramar och 1 lila stor kopp följa med hem.
Därefter åkte vi till en annan second hand-affär och där hittade vi 3 handdukar och 1 virknål.
Åkte till vår hemkommun och gick till den second hand-affären som finns där och hittade ytterligare 3 virknålar så nu har vi Boye virknålar från nummer 1 till 15. (Ska visst finnas 0 och 00 också så det blir att leta mer)
Där hittade vi också en jättefin brudkista för 175 kronor och den hade kommit in på fredagen.
Vi köpte också en dvd-spelare.
Packade in grejerna i bilen och drog till den stora staden där vi brukar handla. Besökte först den stora affären för djur- och markägare och där köpte vi katt-, kanin- och taxmat.
Efter det blev det en matpaus på ett snabbmatställe som börjar på M, men har bara 3 bokstäver i sitt namn.
När vi var mätta i magen så bar det in till det stora matvaruhuset där mat inhandlades utan matlista(låg hemma på köksbordet) och vi fick med oss allt som stod på den iallafall.
 Boye virknålar 1 till 15
Brudkistan
En lila stor kopp
 
Garn från matvaruaffären
När vi kommit hem och packat upp alla varor så åkte vi iväg och städade vårt städställe.
Efter allt detta så satt vi resten av kvällen och tog det bara lugnt.
Idag söndag har vi tagit det ganska lugnt, varit ute i kojan och plockat lite.
Gubben har plockat ihop på altanen inför vintern och jag har gjort så lite som möjligt.
Vår Älva har kommit hem och taxen är helnöjd med det.
Nu är det dags för den sköna sängen för imorgon är det jobb och skola igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SKÖNA DRÖMMAR OM EN LUGN VECKA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar