fredag 21 september 2012

Nu är vi

där igen när det har gått några dagar sen sist jag skrev något här.
Det har inte hänt sådär jättemycket här och det som hänt är det som händer varje vecka och varje dag.
I måndagseftermiddag/kväll jobbade jag och som vanligt(känns det iallafall som) när jag kommer in och jobbar kväll så sker det saker som jag definitivt inte räknat med. Så de rutiner vi har på jobbet fanns inte riktigt denna kväll heller.
Men allt slutade bra.
Älva har varit i skolan varje dag och gubben har jobbat från tisdag till fredag.
Kompis I har förgyllt några av våra dagar och i onsdags var Älva med till ridskolan och fick rida på en häst som en bekant till oss har.
Min bil har varit på service på verkstan(servicelampan började lysa) och det var lite mer att göra på den också så det kommer att komma ytterligare en räkning som jag inte kan glädja mig åt.
Men han på verkstan ska leva också.
Vädret har varit skapligt, men nog märks det att det är höst nu. Och nu ikväll kom regnet och det regnar inte lite.
Igår(torsdag) hade vi besök på eftermiddan och det blev lite prat om ditt och datt.
Gubben gick upp till sågen och höll på med släpkärran ett tag och jag fastnade som vanligt framför datorn och facebook.
Ja och med mobilen också och wordfeud.
Lite handarbete har det blivit medan jag har lyssnat på en ljudbok(Fasanjägarna, jättebra).
"Förkvällssjalen", men jag vet inte om den kommer att bli jättebra för det verkar ibland som om jag virkar ojämnt. Men blir det inte bra får jag väl repa upp den och göra något annat av garnet.
Nu börjar det vara dags att stänga ner allting och gå och sova och hoppas att hundarna inte väcker mig strax efter 7.
Imorgonnatt får jag inte sova för då jobbar jag natt igen
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!


1 kommentar:

  1. Jättefin sjal! Måste vara jobbigt att ställa om sig till nattjobb. Men du kanske inte jobbar flera nätter i rad? Ha en skön helg.
    Här tokregnar det.

    SvaraRadera