söndag 16 september 2012

Fattar inte

riktigt vad det är med mig?
Förr skrev jag minst en gång om dagen och nu går det flera dagar emellan.
Men det kanske är så att jag har på tok för mycket i huvudet och då får någonting stå tillbaka och det har blivit bloggen.
Onsdagskvällen åkte vi ner till byn och fixade soppa till gräsklipparen och sen var vi förbi gubbens yngre bror U för att hämta en balk till en släpkärra som de ska fixa till(vår släpkärra är det) .
Det blev också prat med hans fru U.
På torsdagen var Älva till skolan igen och gubben på jobbet.
Gubben och jag var på ett möte på förmiddan tillsammans med flera andra och vi fick iallafall svar på flera saker som vi grubblat på och vet nu också att vi är på rätt väg i vårt tänk.
Resten av torsdagen förflöt i en stilla lunk och Älva klippte gräsmattan och fixade till en liten rabatt som vi har som minnesplats för våra djur som vi mist under årens lopp.
Lite tvättat fick jag och mycket mer än så tror jag det inte blev för min del.
Gubben var upp till sågen och fixa med något.
Förresten så bestod min lunch denna torsdag av 2 ostfrallor utan smör och vatten. Det blir så ibland och att jag åt lunch är ju bara bra för jag är dålig på det.
Fredagen kom med skola och jobb som vanligt och jag fick faktiskt lite gjort jag också som tvätt och vek den torra tvätten.
Det märks att gubben jobbar nu för fullt för det ligger massor av strumpor i tvätten som ser likadana ut. Funderar snart på att bara lägga ner dem i lådan utan att försöka para ihop dem 2 och 2.
Igår var det lördag och labbarna väckte mig strax efter 7 och jag var väl inte sådär glad på dem, men släppte ut dem och lyckades sen somna om och sov till 9.30.
Var lite seg när jag kom upp, men under tiden gubben var iväg och fixa spån till kaninerna och mjölk till oss så vek jag resten av de torra kläderna så nu är det bara lakan och sånt kvar.
Älvas kompis I kom till oss i fredagskväll så tjejerna har spelat datorspel, hållit på med kaniner och spelat ännu mer datorspel.
I torsdags var det uppehåll i stort sett hela dagen, men inte alls så varmt i luften och det blåste. I fredagsmorse hade jag helst velat stanna kvar i sängen för regnet bara öste ner.
Men det blev bättre framåt eftermiddan iallafall.
Och igår var det varmt och skönt hela dan och jag stod ute på altan och höll på med kläderna och middagsmaten åt vi också ute.
Just nu sitter jag på jobbet och skriver för jag jobbar inatt och här inne är det nästan alldeles för varmt.
Jag har börjat virka på en sjal som tydligen kallas "Förkvälls virkade sjal". Den ser ut som en halv mormorsruta och det ska bli kul och se om jag lyckas få den som den ska vara.
Har några timmar till att avverka här på jobbet och en del av de sysslor jag har att göra på natten är klara så nu är det i stort sett bara tvätten jag väntar på.
HA EN SKÖN OCH LUGN SÖNDAG!!!




2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft fullt upp hela veckan... De har inte blivit så mycket skrivet hos mig heller och nu försöker jag läsa igen lite av de jag missat :D

    SvaraRadera
  2. ibland går det många dagar mellan skrivandet och andra kan det bli flera på en dag. Fast jag är väldigt ojämn med mitt skrivande. Roligt i alla fall då det finns något nytt att läsa :) ha en skön söndag du med.

    SvaraRadera