lördag 18 augusti 2012

Så var det

lördag och arbetsdag för mig.
Börjar snart(12) och slutar 19.
Jobbade ju igår också och kom hem vid 21.30 nångång eftersom jag var tvungen att stanna och tanka bilen min.
Innan jag for och jobbade så gjorde jag lite grann, men om det var så nyttigt vet jag inte.
Rensade våra blomlådor från vissna blommor och sen satte jag mig med kobroderiet och broderade lite.
Älva och gubben kom hem och Älva var så trött efter skoldagen så hon somnade en stund efter hon hade stoppat i sig lite att äta.
Gubben och Älva hämtade kompis I när hon slutat skolan och åkte hem hit och spelade lite datorspel.
Sen åkte de till kompis I:s mormor och badade en bra stund.
Väl hemma blev det tacos och det fick även kompis I:s syster H som följde med hem för att få spela lite datorspel.
När jag kom hem åkte syster H hem.
Jag satte mig vid datorn och den fungerade ett tag och sen hände något och jag kom inte ut på någonting. Även mobilen började knasa sig.
Vi har något konstigt fel med nån d-link som inte ska ha någonting med vårt nät att göra, men som ibland tar över iallafall. Och då min dator och inte gubbens.
Imorse så fungerade allt perfekt.
Vi har haft en tax med dålig mage och han har troligtvis satt i sig för mycket läkerol(tjejerna tappat en ask golvet och inte sett det). Jag duschade av honom i torsdagskväll och gubben fick göra det igår kväll också. Idag ville han inte ha en hårdbröbit ens(hoppade hans mat pga att allt lösbajsade). Tog en kort promenad med honom och då bajsade han hårdare. Hoppas nu detta går över fort och han blir sig själv igen.
Nej, nu är det bäst att gå upp och borsta tänderna och sen dra iväg till jobbet och göra arbetspasset.
Igår var det varmt och soligt hela dan och jag vet inte riktigt vad det tänker bli för väder idag. Det är ganska varmt och det har kommit ner lite regndroppar på oss.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar