söndag 26 augusti 2012

Nu har dagarna gått

alldeles för fort fram igen.
Hinner inte med alls.

I torsdagsmorse ringde min väckarklocka 5.30 och jag pallrade mig upp och in i duschen och sen till jobbet. Där stannade jag mellan 7 och 11.
Gubben skötte marktjänsten idag och Älva kom iväg till skolan, men orkade tyvärr inte vara kvar hela dan.

Eftermiddagen kom och jag och gubben fick besök en stund.
Innan besöket hann åka så började det dundra och låta, åskan kom med åskregn. Den slog ut bensinpumparna på en av mackarna på byn fick gubben veta på fredan.
Maten denna dag bestod av varsin pizza från pizzerian.
Vad vi gjorde resten av torsdan kommer jag inte ihåg, men Älva och gubben tittade mycket på TV:n.
Fredagmorgon kom och gubben hade bråttom iväg för han skulle iväg till en grannkommun och jobba. När han ska starta bussen så är det stendöd.
In tar nycklarna till bilen som grabben använder och drar iväg. Upptäcker att det inte är mycket soppa i bilen så det är bara att stanna och tanka(det var så han fick veta om pumparna).
Han hann precis i tid dit han skulle och han ringde verkstan som kom upp och hämtade bussen och gjorde lite felsökningar så vi fick hämta den senare på kvällen.
Älva kom iväg till skolan och hon och kompis I var där hela dan och sen följde kompis I med hem en stund.
Hemma spelade de datorspel och sen packade vi Älvas väska, skjutsade hem kompis I och skjutsade Älva till sina bekanta där hon till i eftermiddag(söndag).
Gubben och jag åkte hemåt och var hemma ganska sent, höll på glömma hämta bussen. Gubben kom på det när han kom upp på gårdsplanen med bilen så det var bara att vända.
På lördagmorgonen tänkte vi/jag ta sovmorgon, men tji fick jag för taxen hoppade ur sängen och väckte labbarna som då ville ut. Klockan var 7.15 då.
Gubben åkte iväg och hämtade tomte H som var är under lördagen och hjälpte gubben med att ta in ved och klippa gräs.
När tomte H blivit hemskjutsad så hände det inte mycket i detta hus utan det var som luften gick ur oss totalt. Till slut tog vi en biltur och köpte lite godis.
Kom i säng vid midnatt och klockan 4.30 ringde telefonen och gubben svarade och frågade personen i andra ändan om den visste vad klockan var. Vilket personen visste och personen var gubbens mamma som hade ringt efter ambulans till svärfar som var dålig. Han är nyopererad och det fungerar inte som det ska. Och hon ville att han skulle följa med till länssjukhuset så han hoppade i kläderna och drog.


Svärfar blev kvar på sjukhuset och gubben har käkat frukost hos svärmor och kom precis hem.
Vi har haft bra väder i stort sett alla dagar förutom torsdagen när det kom åskregn och åska. Resten av den dagen var det bra väder.
Imorse när gubben åkte iväg med hast började det regna ordentligt. Jag lyckades somna om efter många om och men, men innan jag hann somna så kom hankatten injamade och talade om för mig högt och tydligt att han var blöt och behövde torka sig i vår säng.
Och tyvärr ser det ut att bli en grå, regntung dag idag.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG ÄNDÅ!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar