fredag 3 augusti 2012

I onsdagskväll

beställde vi kläder och lite till från en stor katalogfirma.
Idag så kom det ett sms på min telefon att paketet fanns att hämta på utlämningsstället i byn.
Snacka om snabb leverans för vi hade inte väntat att få paketet förrän nästa vecka.
Allt fanns med, men det visste vi.
Älva kunde ha allt, men tittade på ett par mysbyxor och sa det där är ju fel färg. Och visst var det det för byxorna jag hade beställt skulle ju ha rosa färg. Dessa byxor var ju gråblå.
Älva gillade byxorna, men ville naturligtvis ha de rosa också.
Vi hade beställt en mysjacka som tyvärr var för liten och vi började göra i ordning för att skicka tillbaka jackan för att få en större storlek samt beställa ett par rosa mysbyxor.
Älva sa till mig att jag hade ju skrivit fel när jag beställde byxorna så jag tog fram katalogen för att kolla så att jag fick rätt beställningsnummer.
Börjar skriva numret och tittar på följesedeln till paketet och upptäcker att jag har skrivit helt rätt nummer, men ändå fått gråblå byxor.
Tog telefonen och ringde till kundtjänst och fick förstås vänta en liten stund, men inte gjorde det mig något i slutändan.
När jag fick svar så började jag med att tacka för en väldigt snabb levererans och hon i kundtjänst tackade och tog emot berömmet.
Sen började jag tala om dilemmat med beställningen. Men jag sa också att vi ville behålla byxorna ändå för Älva gillade dem och att vi ville ha ett par rosa också. Beställningsnumret i katalogen stämde inte med numret på datorn så därför blev det fel.
Bara för att vi ville behålla byxorna så bjöd hon på frakten av returen av jackan och hon fixade så att det kommer en ny jacka i nästa vecka någon gång.
Hon fixade också till beställningen på byxorna och det enda som vi behöver göra nu är att skicka tillbaka jackan som är för liten
Snacka om bra bemötande och trevlig kundtjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar