fredag 17 augusti 2012

Hoppade visst

över en dag.
Men iallafall glömde jag inte bort att jag skulle jobba så prick 7 igår morse var jag på plats och stannande där till 11.
Älva var på upprop på skolan tillsammans med gubben och vi kom hem samtidigt.
Med hem med dem var kompis I och efter intagande av lite ätbart for tjejerna och jag till den stora staden där vi brukar handla för att de skulle titta på kläder.
Kompis I kom hem med byxor och vi andra inte med någonting i klädväg.
Älva köpte saker till sitt datorspel.
Skjutsade tjejerna till kompis I:s mormor där de badade i flera timmar. Ja, ända till gubben ringde och frågade vad de ville ha att äta.
Men det är bäst att passa på för vi vet ju inte hur länge vi får ha fint väder.
Medan jag och tjejerna var borta så var gubben inne på ett möte i min arbetarkommun.
Efter maten så spelade tjejerna lite datorspel tills det var dags för kompis I att åka hem. Gubben klippte en del av gräsmattan och jag satte mig med kobroderiet och lyckades repa upp efterstygnen som blivit fel. När det var gjort så fortsatte jag brodera en stund till.
Börjar se slutet även på detta broderi
Idag börjar skolan på riktigt och gubben är med där(eller iallafall i närheten).
Jag är hemma och laddar för helgens jobb. Börjar 14 idag och slutar 21, 12 till 19 imorgon och 7 till 16 på söndag.
Klev upp ur sängen strax innan 8 och har gjort lite grann som att diska kaninernas flaskor, plocka fula, torra blommor i några blomlådor, varit och talat om för en hovslagare att hennes lilla, gulliga hund springer ner till oss och nästan kan krypa under vår grind.
Det är inte så bra eftersom detta är en jätteliten hund jämfört med våra labbar och även taxen + att våra hundar är på hemmaplan och 3 mot 1.
Igår var en härlig sensommardag med värme och det är ju typiskt nu när skolan har börjat.
Idag är det också varmt, men solen gömmer sig bakom ett molntäcke och det är kanske tur det.
Ska kanske göra något mer innan det är dags att stoppa sig i duschen och fara och tjäna ihop till brödfödan.
HA EN FORTSATT SKÖN FREDAG!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar