tisdag 28 augusti 2012

Brevet blev

postat igår precis som jag tänkt och kommer förhoppningsvis fram de närmaste dagarna.
Diskmaskinen blev igång satt igår, men inte tvättmaskinen. Tror nog att den för jobba lite senare idag.
Kom hem med 2 glada tjejer som varit i skolan hela dan.
De hamnade framför datorspel och annat en bra stund.
Jag fick ingenting och då menar jag ingenting gjort!
Grabben kom hem och med sig hade han en kompis och ett stort paket köttfärs. Vilket han lagade till i köket och både gubben och jag fick äta.
Gott att bli bjuden ibland.
Gubben tog hand om disken.
Innan grabben fixade med maten så åkte han till verkstan och mötte gubben där för bilen han kör ska få lite service idag.
Jag laddade och laddade och tog till slut mod till mig och fixade iväg våra räkningar.
Och av någon konstig anledning så gillar jag det inte för de stackars pengar vi får in försvinner precis lika fort och nästan ingenting blir kvar.
Jag satt ute på altanen och fixade med räkningarna och det blev kallare och kallare.
Älva fick ett ryck och städade sitt rum på kvällen.
Imorse när gubben klev upp och gick ut för att hämta tidningen fick han se att det var frost på bilrutorna. 2 grader plus var det ute och det är bara augusti än!
Han slapp iallafall skrapa rutorna för solen smälte frosten.
Älva är i skolan och jag hemma och försöker göra någon form av nytta. Vilket jag ju har väldigt svårt för som ni alla har förstått.
Igår så tittade Älva på mormorsrutorna jag har gjort och frågade om jag inte kunde göra någon åt henne i rosa och blått. Så nu har jag gjort 4 rutor(något mindre för att garnet ska räcka längre) åt henne. Vad hon vill göra med dem sen vet jag inte, men bara att ha dem är också fint.
Solen skiner och värmer lite grann och tur är väl det för snart är det grått och trist igen. Solen har vi sett alldeles för lite av nu i sommar.
Idag fyller min fader år så jag/vi ska ta oss ner till honom och gratulera framåt kvällen.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

1 kommentar: