söndag 8 juli 2012

Varit till

den kungliga huvudstaden eller iallafall till en förort till denna.
Och vad gjorde jag där?
Jo, jag och gubben var och gratulerade en moster till mig som fyllde 80 år idag!
Jag/vi fick träffa alla hennes barn, dvs. mina kusiner, deras äkta hälfter och deras barn + ett barnbarn på 1 år.
Vi fick även träffa mina morbröder från Norrland som kommit ner till staden för att fira sin syster.
Maten vi fick var jättegod och den hade tillagats av en av mosters barnbarn med lite hjälp av andra.
Hon hade gjort en lax som var så god så och jag har nästan kunnat äta hur mycket som helst av den.
Älva har tillbringat sin dag tillsammans med kompis I hemma hos hennes mamma och sedan hos hennes pappa.
När vi kom hem så satte sig tjejerna och spelade datorspel och datorskärmen pajade.
Gubben löste det efter en stund med att starta TV som står uppepå och sätta dit hårddisken och det fungerade.
Vi har lånat ut bussen i några dagar så gubbens bror U var här med sin fru U och pojkarna V och P och hämtade den. Vi får låna deras bil istället.
Vi hade tur med vädret också fast vi hade ingen direkt sol att skryta med. När vi åkte mot huvudstaden så möttes vi har en riktig regnskur och sen blev det inte mycket mer. När vi åkte hemåt så for vi också igenom en riktig regnskur.
En åskknall hörde vi medan vi var däruppe, men inget mer.
En klippig värme har det varit hela dan idag också och det är inte skönt i längden.
Tyvärr trivs visst myggen i detta väder så det finns ganska gott om dem just nu.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar