söndag 15 juli 2012

Lördagen kom

och gick och vi hade en slöardag.
Hamnade på altanen med terassvärmaren på och på TV:n gick 3 filmer med Harry Potter.
Det blev handarbete för både mig och Älva och hon gjorde klart sitt broderi så nu är det bara för mig att räkna ut nästa så hon kan börja på det.
Jag broderade på HelloKitty och kom ganska långt med den.
Besök fick vi också av gubbens yngre bror U med fru U och pojkarna V och P. De kom och lämnade tillbaka bussen som de lånat denna vecka och passade på att fika lite.
Vädret har varit si och så och verkar fortsatta idag också. Regnar gör det nu och hur kul är det?
Jag fick lite kläder tvättade och hängde ut, men de lär inte torka det närmaste året om jag inte tar in och torkar det allteftersom.
Har mer jag måste tvätta också.
Nej, nu är det bäst att jag sätter fart och gör lite nytta innan gubben kommer hem från det han gör. Han har åkt iväg och städar av vårt städställe.
Förresten så var grabben iväg på sin storebrors bröllop igår och blev ditskjutsad av gubben. Imorse 5.30 ringde han och ville bli hämtad för han kunde inte sova. Det var bara för gubben att kliva upp och åka för det var ju han som visste vart han skulle åka.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG TROTS VÄDRET SOM RÅDER UTANFÖR!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar