tisdag 31 juli 2012

Igår var en seg

dag.
Vaknade med huvudvärk typ migrän. Det är inte ofta jag har det, men det är lika otrevligt varje gång iallafall. Segheten resulterade i att jag la mig på kökssoffan och somnade någon timme och sen blev det inte så mycket gjort. Tyvärr återkom den konstiga huvudvärken lite senare under dagen, men det fungerade bra iallafall med hjälp av en huvudvärkstablett.
Gubben började fixa med lampor till kaninerna och fortsätter med det nu så det ska vara klart till kvällen.
Tvättat blev det igår och tvättat blir det idag. Förstår inte hur mycket tvätt 3-4 personer kan ha(eller vi kanske är väldigt skitiga av oss?;-)) .
Igårkväll var vi hembjudna till kompis I:s föräldrar och syskon på mat, jättegod grillad mat.
Till efterrätt fick vi glass och hemmagjord chokladsås vilken Älva uppskattade jättemycket tillsammans med kompis I och hennes syskon. De "slogs" nästan om vem som skulle slicka skålarna.(Gubben fick receptet så vi ska kunna göra det här hemma)
Vi hade en jättetrevlig kväll, men till slut var vi tvungna att bryta upp och åka hem.
När vi kom hem så placerade vi oss ute på altanen en stund och Älva började på ett nytt broderi. Hon har knäckt det mesta med koden broderi nu.
Tittade på en film och jag broderade vidare på min ko.
Nu har hon lite gräs att stå på
Dagen idag har börjat med sol och sen kom en riktigt rejäl skur. Nu skiner solen igen, men mer regn är att vänta.
Vår hankatt har varit lite osynlig sen vi kom hem, men Älva såg honom i söndagskväll och gav honom burkmat då. Igårkväll kom att till oss på altanen och var riktigt kelsjuken. Han kråmade sig lite för gubben och sen kom han till mig och ville bli kliad. Tyckte inte att jag skulle brodera något mer.
Nu ska jag försöka göra något nyttigt av denna dag för det behövs verkligen.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar