söndag 1 juli 2012

Det är tidig

söndagmorgon och vi har övergått i ny månad.Och varför är jag vaken nu då?
Jo, jag jobbar natt förstås och det är bara ett par timmar kvar nu till jag får åka hem och lägga mig och sova.
Igår blev det lite broderat ute på altanen, men jag har inte tagit något kort på det än. Får göra det så allt blir som det ska.
Efter maten(15.30) så gick jag och la mig och lyckades faktiskt ligga kvar i sängen i 3 timmar och även sova emellanåt. Och det var skönt.
Gubben och tomte H gjorde klart staketupplockningen och sedan fortsatte de med att klippa ner syrenhäcken och en buske till.
Synd är ju bara att tomte H har svårt att förstå instruktioner så bakom kaninburen blev syrenhäcken klippt nästan ner till backen igen.
Det är bara något år sedan som gubben klippte ner den och nu var det bara en finputsning som skulle göras.
Tomte H lyckades visst också klippa sönder 2 elsladdar i sin iver att jobba och de gick ju att laga så det var ingen fara med det heller.
Tjejerna spelade datorspel och sysslade med både kaniner och grodyngel.
Jag skjutsade hem tomte H när jag åkte till jobbet och gubben fick skjutsa tjejerna så de fick köpa lite godis sådär på lördagkvällen.
Natten har hittills varit lugn och det är bara bra. Men jag har inte haft någon telefon i natt för det är något fel. Arbetskamrat KE:s dotter hade försökt få tag i henne under dagen och det bara tutade upptaget så KE ringde mig och bad mig lägga på luren på nån av de bärbara telefonerna. Men det var inte det felet alls. Tur att vi har mobiltelefon på jobbet och att jag har min mobil.
De som kommer nu på morgonen får felanmäla telefonen så vi har en fungerade snart nog.
Dags för mig att börja med de sista måstena innan jag får åka hem och sova några timmar.
Vi har lovat tjejerna att vi ska åka till djurparken som finns i den stora staden där vi brukar storhandla.
HA EN SKÖN 1:A JULI OCH HÅLL TUMMARNA FÖR SOLSKEN HELA DAN!!!









2 kommentarer:

  1. Ha en bra söndag du också :))

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade fint väder. Här har det regnat från och till hela eftermiddagen.

    SvaraRadera