onsdag 20 juni 2012

Tog det lugnt

fram till Älva och jag var tvungna att åka iväg på ett möte vid 13-tiden.
Efter mötet(som var i min arbetarkommun) åkte vi till grannkommunen för att besöka en affär som säljer stora chipspåsar.
Nu kom vi inte bara ut med 2 såna påsar utan även med en pläd, lite pysselgrejor och en present till kompis I som Älva köpte.
Åkte hemåt och inväntade maken och under tiden så paketerade Älva presenten till I.
For iväg med presenten till kompis I och där stannade Älva medan gubben och jag åkte till staden där vi brukar storhandla. Nu storhandlade vi inte direkt utan mer att vi ska ha något att äta till midsommar.
Innan vi for hem så hämtade vi upp Älva och åkte hem och lagade mat(gubben alltså).
När maten var uppäten så gick min älskade gubbe ut och klippte gräsmattan och han var inte klar förrän strax 22.30.

Älva gick upp och satte sig med datorn och jag diskade undan innan jag hamnade framför datorn jag också.
Jag slet mig faktiskt från den och gick upp till balkongen och plockade in kläderna som hängde på tork innan jag hamnade framför datorn igen.
Idag har det faktiskt varit en solig dag, men tyvärr inte riktigt den värmen jag skulle vilja ha, men man får ju vara glad att vi inte blåst bort och det har varit uppehåll hela dan.
Nu är det dags att leta sig mot den sköna sängen och sova skönhetssömnen som vi alla så väl behöver.
Imorgonbitti ska gubben ner och ta blodsockerprov och jag hoppas att det gått ner ytterligare fast det har slarvast lite med matintag ett tag. Men vi får bättre oss.
Imorgon ska jag jobba mellan 15 och 20 så jag borde hinna göra lite nytta innan jobbet.
Eller vad tror ni?
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!





1 kommentar:

  1. Så roligt se att några fortfarande hälsar på då och då. Hoppas du får en bra dag i morgon även på jobbet!

    SvaraRadera